Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
İkinci düzey |
TBT 751 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ-YÜZE
|
Dersin amacı
|
Lisans üstü öğrencilerin danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik bilimsel temellerin oluşturulması amacıyla açılır
|
Dersin tanımı
|
Lisansüstü düzeyde araştırma yapılmasına yönelik bilimsel alt yapı ve bilgi birikiminin oluşturulması amacıyla yapılan literatür çalışmaları ve diğer bilimsel faaliyetleri kapsar.
|
1- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
2- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
3- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
4- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
5- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
6- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
7- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
8- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
9- |
Seçilen konulara göre bilimsel makale ve kitapların okunması
|
10- |
Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
|
11- |
Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
|
12- |
Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
|
13- |
Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
|
14- |
Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirmek
|
2- |
Alanda karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözmek
|
3- |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
|
4- |
Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenmek
|
6- |
Araştırma sonuçlarını yayın haline getirme kurallarını öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
3
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilimsel makaleler dergiler tezler ve kitaplar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|