Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALİ MATEMATİK I |
Birinci düzey |
C-MLY105 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ HARUN KINACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Harun KINACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerde matematik konularına yönelik pozitif tutumların geliştirilmesi, işletme ve iktisat konularına ilişkin matematiksel modelleme yeteneğinin geliştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Denklemler, eşitsizlikler, fonksiyonlar, grafikler, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, limit, türev ve optimizasyona giriş
|
1- |
Kümeler ve sayılar, üslü sayılar, köklü sayılar, mutlak değer
|
2- |
Denklemler (2. dereceden denklemlerde kökler, 3. ve 4. dereceden denklemlerde tamsayı kökler)
|
3- |
Köklü ifade içeren denklemler, mutlak değer içeren denklemler, aralık ve eşitsizlikler
|
4- |
Fonksiyonlar: doğrunun denklemi, bileşke ve ters fonksiyon ve grafik çizimi
|
5- |
Arz-talep fonksiyonları grafik ve denge noktası analizi & toplam gelir, maliyet ve kar fonksiyonları ve başabaş noktası analizi
|
6- |
Üssel ve logaritmik fonksiyonlar: grafik çizimi
|
7- |
Üssel ve logaritmik fonksiyonlar: denklem çözümü
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Limit ve süreklilik
|
10- |
Limit ve süreklilik
|
11- |
Türeve giriş
|
12- |
İkinci ve daha yüksek dereceden türevler, üstel ve logaritmik fonksiyonlarda türev
|
13- |
Optimizasyona giriş
|
14- |
Grafik çizimi
|
15- |
Dönem sonu genel tekrarı
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel matematiksel kavramları açıklar.
|
2- |
Temel cebir bilgisini edinir.
|
3- |
Fonksiyonların grafiklerini çizer ve yorumlar.
|
4- |
Sosyal bilimlerdeki bazı problemleri cebir bilgisi ile çözer.
|
5- |
Limit ve türev gibi temel calculus kavramlarını açıklar.
|
6- |
Temel düzeydeki gerçek hayat problemlerini matematiksel olarak modeller ve çözer.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Osman Unutulmaz, Uygulamalı Matematik, Detay Yayıncılık, 2014
Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler, Karl E. Byleen, İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçin Genel Matematik, Nobel Yayın Dağıtım, 2011
Edward Dowling , İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, 2006
Alpha Chiang, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, Gazi Kitabevi, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|