Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK ŞEKİLLENDİRME |
Birinci düzey |
GRF206 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
GRAFİK ŞEKİLLENDİRME
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. MEHMET EMİN AYKURT
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrencilere konsept çalışmalarında; sade ve yalın, buna karşılık görsel ve algısal etkisi yüksek eserler üretebilmelerini temellendirecek kolaj, şablon baskı, tampon baskı, ahşap baskı, özgün baskı gibi teknikler öğretmenin yanı sıra forma dayalı çalışmalar da yaptırılır.
|
Dersin amacı
|
Grafiksel düşünme bakış açısı ile; sade, yalın, az elemanla çok anlam, içerik ve enformasyon oluşturabilme konusunda öğrencilere yetkinlik kazandırmak. çeşitli yöntem ve teknikler ile öğrencilerin bireysel beceri, yaratıcılık ve görsel ifade yeteneklerini geliştirmektir.
• Alt hedef 1, kavramsal düşünme
• Alt hedef 2, soyut düşünme
• Alt hedef 3, yalın düşünme
• Serbest el ve zanaata dayalı uygulama becerinerini geliştirme
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere objeleri görme, analiz etme ve estetik bir şekilde kağıda aktarma, imgesel görünümleri sezgi ile tasarlayabilme ve grafik eserlere dönüştürme becerilerini kazandırmayı amaçlayan ve atölyede uygulamalı olarak işlenen bir derstir.
|
1- |
Dersle İlgili Genel Konuşma, modelden desen çalışma.
|
2- |
Modelden desen çalışma.
|
3- |
Modelden desen çalışma.
|
4- |
Modelden desen çalışma.
|
5- |
Çocuk kitabı illüstrasyon çalışması: Ön fikirler ve ön eskizler.
Not: Bu hafta derse araştırma yapılıp hazırlıklı gelinecektir. Çalışma vize konusudur.
|
6- |
Çocuk kitabı illüstrasyon çalışması: Eskizlerin geliştirilmesi.
|
7- |
Çocuk kitabı illüstrasyon çalışması: Eskizlerin temize çekilmesi ve metinlerin eklenmesi.
|
8- |
Çocuk kitabı illüstrasyon çalışması: Renklendirme
|
9- |
Çocuk kitabı illüstrasyon çalışması: Renklendirme ve vize sunumu
|
10- |
Ulusal roman, sinema, tiyatro afişleri desen ve grafik: çalışması: Ön eskizler ve fikirler
Not: Bu hafta derse araştırma yapılıp hazırlıklı gelinecektir. Çalışma final konusudur.
|
11- |
Ulusal roman, sinema, tiyatro afişleri desen ve grafik: çalışması: Devam edilecek 2 adet projenin seçilmesi ve eskizlerinin geliştirilmesi.
|
12- |
Ulusal roman, sinema, tiyatro afişleri desen ve grafik: çalışması: Metinlerin eklenmesi ve renklendirmeye başlanması.
|
13- |
Ulusal roman, sinema, tiyatro afişleri desen ve grafik: çalışması: Renklendirme.
|
14- |
Ulusal roman, sinema, tiyatro afişleri desen ve grafik: çalışması: Renklendirme ve final sunumu.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin nesneleri görme ve estetik biçimde kağıda aktarma becerilerini kazanmaları.
|
2- |
Bir nesnenin çizilmesinde önemli olan etkenlerin öğrenilmesi.
|
3- |
İllüstratif bir konunun yalınlaştırılma metodlarının kavranması.
|
4- |
Konuya uygun yalın çizim üretebilme yeteneğinin kazanılması.
|
5- |
Baskı tekniklerine uygun şekillendirme yeteneğinin geliştirilmesi.
|
6- |
Yüksek kabartma baskı tekniği temellerinin öğrenilmesi.
|
7- |
Özgün tasarıma dayalı bir yüksek kabrtma çalışmasını baştan sona kurgulayıp üretebilme yeteneğinin kazanılması.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
6
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
1
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
162
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure Drawing For All It’s Worth (Andrew Loomis)
Dynamic Figure Drawing (Burne Hogarth)
Figure Drawing - Design and Invention (Michael Hampton)
Drawing-Cartoons-and-Comics-For-Dummies (Brian Fairrington)
Fun With a Pencil(Andrew Loomis)
Creative Illustration (Andrew Loomis)
Resimli Çocuk Kitapları
Google İmaj Araması: Polonya Afişleri (Polish Postye)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|