Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ - I |
Birinci düzey |
ELAN153 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜGE KALIPCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
GENEL SEKRETER YRD. FİKRET KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders bağlam ve tema odaklı metinler aracılığı ile öğrencilere gramer öğretimi yöntemlerini aktarma; öğrencilerin gramer bilgilerini sürdürme ve geliştirme; gramerin anlam oluşturma süreçlerine katkısını irdeleme ve gramerin analitik ve yaratıcı öğretim etkinliklerine nasıl entegre edilebileceğini araştırma amaçlarını taşımaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bağlamsal Dilbilgisi dersi gerçek yaşam kesitlerinde dilin işlevsel kullanımı aracılığı ile yazılı ve sözlü dil arasındaki karmaşık ilişkileri açıklamaya odaklanan bir derstir.
|
1- |
Tenses: Present Cont. and Present Simple 1&2;
|
2- |
Tenses: Past Group
|
3- |
Tenses: Present Perfect and Present Perfect Cont. & Review of Tenses
|
4- |
Tenses: The Future (will/be going to/be to/be about to/the future seen from the past etc.)
|
5- |
Modality and Semi modals
|
6- |
Linking verbs: be, appear, seem, become, get etc. & Passives and reporting with passives
|
7- |
General review of the topics covered
|
8- |
Midterm
|
9- |
Wh- questions, negative questions, echo questions, questions with that- clauses
|
10- |
Verb complementation: what follows verbs
|
11- |
Verb + -ing forms and infinitives
|
12- |
Reporting people''s words and thoughts; reporting statements
|
13- |
Verb + wh- clause; tense choice in reporting; the present subjunctive
|
14- |
Genereal overview of the topics covered
|
15- |
Final exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geleneksel gramer bilgisini işlevsel kullanıma aktarabilir;
|
2- |
İngilizce yazılı dil ve konuşma dili arasındaki nüansları fark edebilir;
|
3- |
Yazılı dil ve konuşma dilindeki kelime ve gramer birimi kullanımını belirleyen faktörleri anlayabilir;
|
4- |
Gramerin farklı tanımlama şekillerini anlayabilir;
|
5- |
Gramer kavramlarını dil becerilerine uygulayabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
“The Advanced Grammar Book” by Jocelyn M.Steer & Karen A.Carlisi. Second Edition. Heinle&Heinle Publishers. ISBN: 0-8384-4715-5
Hewings, Martin (2013). Advanced Grammar in Use. CUP.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Side, R.,& Wellman, G. (2002).Pearson Education. Grammar and vocabulary for Cambridge advanced and proficiency.
2 Leech, L. et. al.England: Pearson. Education Ltd. Longman Student Grammar
3 Focus on GrammarFuchs, M.& Westheimer, M.M.(1994). Longman.
4 Frodesen,J.,& Eyering, J.Boston:Heinle&Heinle.Grammar Dimensions
5 Levin, B. (1993). Chicago: The University of Chicago Press.English verb classes and alternations
|
|