Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ - I Üçüncü düzey ELAN153 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜGE KALIPCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı GENEL SEKRETER YRD. FİKRET KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders bağlam ve tema odaklı metinler aracılığı ile öğrencilere gramer öğretimi yöntemlerini aktarma; öğrencilerin gramer bilgilerini sürdürme ve geliştirme; gramerin anlam oluşturma süreçlerine katkısını irdeleme ve gramerin analitik ve yaratıcı öğretim etkinliklerine nasıl entegre edilebileceğini araştırma amaçlarını taşımaktadır.
Dersin tanımı Bağlamsal Dilbilgisi dersi gerçek yaşam kesitlerinde dilin işlevsel kullanımı aracılığı ile yazılı ve sözlü dil arasındaki karmaşık ilişkileri açıklamaya odaklanan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tenses: Present Cont. and Present Simple 1&2;
2- Tenses: Past Group
3- Tenses: Present Perfect and Present Perfect Cont. & Review of Tenses
4- Tenses: The Future (will/be going to/be to/be about to/the future seen from the past etc.)
5- Modality and Semi modals
6- Linking verbs: be, appear, seem, become, get etc. & Passives and reporting with passives
7- General review of the topics covered
8- Midterm
9- Wh- questions, negative questions, echo questions, questions with that- clauses
10- Verb complementation: what follows verbs
11- Verb + -ing forms and infinitives
12- Reporting people''s words and thoughts; reporting statements
13- Verb + wh- clause; tense choice in reporting; the present subjunctive
14- Genereal overview of the topics covered
15- Final exam
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel gramer bilgisini işlevsel kullanıma aktarabilir;
2- İngilizce yazılı dil ve konuşma dili arasındaki nüansları fark edebilir;
3- Yazılı dil ve konuşma dilindeki kelime ve gramer birimi kullanımını belirleyen faktörleri anlayabilir;
4- Gramerin farklı tanımlama şekillerini anlayabilir;
5- Gramer kavramlarını dil becerilerine uygulayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı “The Advanced Grammar Book” by Jocelyn M.Steer & Karen A.Carlisi. Second Edition. Heinle&Heinle Publishers. ISBN: 0-8384-4715-5 Hewings, Martin (2013). Advanced Grammar in Use. CUP.
Yardımcı Kaynaklar Side, R.,& Wellman, G. (2002).Pearson Education. Grammar and vocabulary for Cambridge advanced and proficiency. 2 Leech, L. et. al.England: Pearson. Education Ltd. Longman Student Grammar 3 Focus on GrammarFuchs, M.& Westheimer, M.M.(1994). Longman. 4 Frodesen,J.,& Eyering, J.Boston:Heinle&Heinle.Grammar Dimensions 5 Levin, B. (1993). Chicago: The University of Chicago Press.English verb classes and alternations

Ders ile ilgili dosyalar