Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste; egzersiz ve obezitenin biyokimyasal parametreler üzerine etkisi ve ek olarak obezitenin vucud üzerindeki disfonksiyonları vurgulanacaktır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere egzesiz ve obezitenin biyokimyasal parametrelere etkisini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
EEGZERSİZ BİYOKİMYASI
Egzersizin Etkilediği Biyokimyasal Yapılar:
Kan
|
2- |
Aminoasitler
|
3- |
Proteinler
|
4- |
Karbohidratlar
|
5- |
Lipidler
|
6- |
SINAV
|
7- |
Enzimler
|
8- |
Hormonlar
|
9- |
Endokrin bezler
|
10- |
OBEZİTE BİYOKİMYASI
Obezite ve vucud kompozisyonu
|
11- |
Obezite ve kan lipidleri
|
12- |
Obezitenin sağlık sorunları
|
13- |
Obezite ve Diabetes Mellutus, Koroner damar hastalıkları, Hipertansiyon, Solunum hastalıkları, Psikolojik sorunlar, Mekanik yetersizlik
|
14- |
Obezitenin tedavisi
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere egzesiz ve obezitenin biyokimyasal parametrelere etkisini öğretmektir.
|
2- |
.
|
3- |
.
|
4- |
.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mougios, Vassilis. Exercise biochemistry. US, Human Kinetics. 2006
Houston, Michael E. Biochemistry primer for exercise science. 3rd ed. 2006
J.R. Poortmans. Principles of exercise biochemistry. 3rd ed. Basel: Karger. 2004.
Mark Hargreaves, Martin Thompson. Biochemistry of exercise X. USA: Human Kinetics. 1999.
Peker İ, Çiloğlu F, Buruk Ş, Bulca Z. Egzersiz Biyokimyası ve Obezite, (Exercise Biochemistry and Obesity). Nobel Tıp Kitabevleri. 2000.
Andrew P. Hills, Neil A. King and Nuala M. Byrne. Children, Obesity and Exercise, Prevention, treatment and management of childhood and adolescent obesity. Taylor & Francis. 2007.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|