Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK UYGULAMA Üçüncü düzey ST521 ÖKD 10 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 4. sınıf Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Stajı
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ETÖZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YILDIRAY ŞİŞMAN, YRD. DOÇ. DR. EMİN MURAT CANGER, YRD. DOÇ. DR. AHMET ERCAN ŞEKERCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dt. Emre KÖSE
Dersin veriliş şekli Hasta Başı Eğitimi
Dersin amacı 5. sınıf öğrencilerinin dişler ve ilişkili çevre dokuların hastalık nedenlerini öğrenmek için hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental anamnez alarak, intraoral ve ekstraoral klinik ve radyografik muayene yaparak uygun tedavi planlamasını oluştumasını sağlamak.
Dersin tanımı Pratik Ders.

Dersin içeriği
1- Ekstaroral ve intraoral muayenenin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
2- Rutin dental ve medikal testlerin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
3- Hasta kayıtlarının tutulmasının gözden geçirilmesi, Meddata programının öğretilmesi.
4- Ekstraoral ve intraoral Radyografi tekniklerinin tekrar edilmesi
5- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
6- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
7- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
8- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
9- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
10- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
11- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
12- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
13- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
14- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
15- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
16- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
17- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
18- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
19- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
20- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekstraoral ve intraoral muayene yöntemlerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
2- Diş hekimliğinde rutin olarak uygulanan dental ve medikal testleri bilir ve hasta üzerinde uygular.
3- Hasta kayıtlarının tutlmasının sistematiğini bilir ve buna göre stajyer defterini düzenler. Hasta verilerini Meddata programına girer.
4- İntraoral radyografi tekniklerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
5- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
6- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
7- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
8- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
9- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
10- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 4 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Özcan İ. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz. Nobel Tıp Kitapları Ltd. Şti.:2007;İstanbul. 2. Harorlı A,Akgül M, Dağıstan S. Diş Hekimliği Radyolojisi. Atatürk Üniversitesi Yayınları: Erzurum; 2006.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar