Ön koşul dersleri
|
4. sınıf Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Stajı
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ETÖZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. YILDIRAY ŞİŞMAN,
YRD. DOÇ. DR. EMİN MURAT CANGER,
YRD. DOÇ. DR. AHMET ERCAN ŞEKERCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dt. Emre KÖSE
|
Dersin veriliş şekli
|
Hasta Başı Eğitimi
|
Dersin amacı
|
5. sınıf öğrencilerinin dişler ve ilişkili çevre dokuların hastalık nedenlerini öğrenmek için hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental anamnez alarak, intraoral ve ekstraoral klinik ve radyografik muayene yaparak uygun tedavi planlamasını oluştumasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Pratik Ders.
|
1- |
Ekstaroral ve intraoral muayenenin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
|
2- |
Rutin dental ve medikal testlerin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
|
3- |
Hasta kayıtlarının tutulmasının gözden geçirilmesi, Meddata programının öğretilmesi.
|
4- |
Ekstraoral ve intraoral Radyografi tekniklerinin tekrar edilmesi
|
5- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
6- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
7- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
8- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
9- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
10- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
11- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
12- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
13- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
14- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
15- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
16- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
17- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
18- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
19- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
20- |
Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
|
1- |
Ekstraoral ve intraoral muayene yöntemlerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
|
2- |
Diş hekimliğinde rutin olarak uygulanan dental ve medikal testleri bilir ve hasta üzerinde uygular.
|
3- |
Hasta kayıtlarının tutlmasının sistematiğini bilir ve buna göre stajyer defterini düzenler. Hasta verilerini Meddata programına girer.
|
4- |
İntraoral radyografi tekniklerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
|
5- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
6- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
7- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
8- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
9- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
10- |
Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
4
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özcan İ. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz. Nobel Tıp Kitapları Ltd. Şti.:2007;İstanbul.
2. Harorlı A,Akgül M, Dağıstan S. Diş Hekimliği Radyolojisi. Atatürk Üniversitesi Yayınları: Erzurum; 2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|