Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Biyolojik olaylardan esinlenerek geliştirilmiş algoritmaların ağ problemlerine olan uygulamalarını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Haberleşme ağ temelleri, ağlarda karşılan zorluklar, biyolojik olaylardan esinlenerek geliştirilmiş çeşitli algoritmaların uygulamaları.
|
1- |
Haberleşme ağ temelleri
|
2- |
Ağlarda karşılan zorluklar
|
3- |
Yeni biyolojik yaklaşımlara ihtiyaç duyulma sebepleri. Biolojik sistemlerin karakteristikleri
|
4- |
Ağ tasarımındaki biyolojik modeller, yaklaşımlar, uygulama alanları ve sınıflandırılması
|
5- |
Yapay Bağışıklık Sistemi ve Hücre haberleşme ağları
|
6- |
Epidemik Yayılma ve Yiyecek arama davranışları, aktivatör-inhibitör sistemler
|
7- |
Biyolojik olarak Esinlenilmiş ağ yaklaşımları
|
8- |
Karınca koloni yaklaşımı ile yönlendirme ve görev atama
|
9- |
Böcek koloni tabanlı spektrum paylaşımı
|
10- |
Ateşböceği eşlemesi nin kablosuz ağlar, kablosuz sensör ağlar ve P2P ağlarda kullanımı
|
11- |
Yapay bağışıklık, hemeostatik epidemik yayılma sistemlerinin adhoc ağlar ve mobil sistemlerde uygulamaları
|
12- |
Proje Sunumları
|
13- |
Proje Sunumları
|
14- |
Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmalar hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Ağ problemlerine Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmaların katkısı çözüme etkisinin öğrenilmesi
|
5- |
Ağ problemlerine Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmaların katkısı çözüme etkisinin öğrenilmesi
|
6- |
Ağ problemlerine Biyolojik Olaylardan Esinlenilmiş algoritmaların katkısı çözüme etkisinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
11
|
3
|
33
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
5
|
15
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
15
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bio-Inspired Computing and Networking, Xiao and Yang, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Swarm Intelligence and Bio-Inspired Computation: Theory and Applications, Xin-She Yang, Zhihua Cui,2013
|
|