Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey FİZ 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRAH TIRAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bütün Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora öğrencisine bağımsız araştırma yapma, sonuçları yorumlama ve yayınlama becerisi kazandırmak. Tez çalışması yaptığı konuda uzmanlaşmasını sağlamak.
Dersin tanımı Doktora Tez Önerisinin hazırlanması, tezin projelendirilmesi ve kaynak temini, öğrencinin yönlendirilmesi, kilometre taşlarının belirlenmesi, ortaya çıkan sorunların giderilmesi, gelişme raporlarının yazılması, tez yazımının planlanması ve makale/bildiri çalışmaları.

Dersin içeriği
1- Doktora Tez Önerisinin hazırlanması.
2- Tezin projelendirilmesi ve kaynak temini
3- Öğrencinin yönlendirilmesi, kilometre taşlarının belirlenmesi,
4- Ortaya çıkan sorunların giderilmesi, gelişme raporlarının yazılması.
5- Tez yazımının planlanması ve denetimi.
6- Makale/bildiri çalışmaları.
7- -
8- -
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır.
2- Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleme ve yorum yapma becerisi kazanır.
3- Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır.
4- Araştırdığı konuda uzmanlık kazanır.
5- Elde edilen sonuçları sözlü/yazılı sunma ve savunma becerisi kazanır.
6- Makale hazırlama ve eleştirileri cevaplama becerisi kazanır.
7- Tez verme ve yönetme becerisi kazanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 24 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 40 560
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar