Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
İkinci düzey |
FİZ 811 |
|
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRAH TIRAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bütün Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencisine bağımsız araştırma yapma, sonuçları yorumlama ve yayınlama becerisi kazandırmak. Tez çalışması yaptığı konuda uzmanlaşmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Doktora Tez Önerisinin hazırlanması, tezin projelendirilmesi ve kaynak temini, öğrencinin yönlendirilmesi, kilometre taşlarının belirlenmesi, ortaya çıkan sorunların giderilmesi, gelişme raporlarının yazılması, tez yazımının planlanması ve makale/bildiri çalışmaları.
|
1- |
Doktora Tez Önerisinin hazırlanması.
|
2- |
Tezin projelendirilmesi ve kaynak temini
|
3- |
Öğrencinin yönlendirilmesi, kilometre taşlarının belirlenmesi,
|
4- |
Ortaya çıkan sorunların giderilmesi, gelişme raporlarının yazılması.
|
5- |
Tez yazımının planlanması ve denetimi.
|
6- |
Makale/bildiri çalışmaları.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
11- |
-
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bağımsız araştırma yapma becerisi kazanır.
|
2- |
Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleme ve yorum yapma becerisi kazanır.
|
3- |
Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır.
|
4- |
Araştırdığı konuda uzmanlık kazanır.
|
5- |
Elde edilen sonuçları sözlü/yazılı sunma ve savunma becerisi kazanır.
|
6- |
Makale hazırlama ve eleştirileri cevaplama becerisi kazanır.
|
7- |
Tez verme ve yönetme becerisi kazanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
24
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
40
|
560
|
Toplam iş yükü
|
|
|
628
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|