Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HABER KAMERAMANLIĞI |
Birinci düzey |
RTS389 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KADİR MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Kadir Macit
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans,
Atölye Çalışması
|
Dersin amacı
|
Televizyon haberciliği alanında kamera ve ışık ile ilgili genel kuramsal ve teknik bilgilerin, temel kavramların ve terminolojinin tanımlanmasıdır. Bununla Birlikte Haber Kameramanlarının Yaşadığı Zorlukların Videolar Desteğiyle Gözler Önüne Serilmesi Amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla ulusal ve uluslararası ekonomik, siyasal, kültürel, sportif ve toplumsal olayların, savaşların ve doğa olaylarının yerinde izlendiği, izlenen olayların inisiyatif kullanılarak görüntülendiği, görüntülerin estetik ve sanatsal anlayış da yansıtılarak meslek etiği ve habercilik kurallarına bağlı kalınarak çekildiği, görüntülerin en kısa sürede dünya kamuoyuna aktarılmasının sağlandığı meslek dalı.
|
1- |
Haber Kameramanlığı Üzerine Giriş Niteliğinde Kuramsal Bilgiler.
|
2- |
Haber Kameramanı Kimdir? Barkovizyon Üzerinden Haber Kameramanları Videoları İzleme.
|
3- |
TRT Haber Kameramanları Videoları İzleme.
|
4- |
Haber Kameramanlarının Çalışma Prensipleri.
|
5- |
Özel Haber Yapma Teknikleri
|
6- |
Haber Kameramanlarını Diğer Kameramanlardan Ayıran Özellikler
|
7- |
Alan Derinliği ve Objektif Kullanımı Hakkında Genel Bilgiler
|
8- |
Kamera Türleri, Video Bant ve Film formatları. Haber Kameramanlığında Dış Çekim.
|
9- |
Haber Kameramanlarının Anlatıldığı Video İzleme
|
10- |
Kamera (ENG) Aksesuarları ve Yardımcı Unsurların Tanıtımı. Akü Türleri.
|
11- |
Haber Amaçlı Kullanılan ENG Kameraların Tanıtımı (objektif, bakaç, diyafram, filtreler)
|
12- |
Savaş Kameramanlarının Anlatıldığı Video İzleme
|
13- |
Muhabir-Haber Kameramanı İlişkisini Anlatan Video İzleme
|
14- |
Araştırmacı-Sorgulayıcı Haber Kameramanlığı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Haber Kameramanlığı ve Savaş Kameramanlığı-Muhabirliği Kavramlarını Tanımlar.
|
2- |
Özel Haber ve Dış Mekan Haber Çekimi Kavramlarını Anlar.
|
3- |
Haber Türlerini Tanımlar.
|
4- |
Haber Kameramanlığının Nasıl Bir Meslek Olduğunun Farkına Varır.
|
5- |
Haber Kameramanlarını Diğer Kameramanlardan Ayıran Farkı Öğrenir.
|
6- |
Haber Kameramanlığı ile İlgili Temel Kamera ve Işık Terminolojisini Tanımlar.
|
7- |
Haber Kameramanı ve Muhabir Arasındaki Uyumu İdrak Eder.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
2
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Parsa, Seyide. Televizyon Haberciliği ve Kuramları, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir, 1993. *Kılıç Levent. Televizyon Haber Programlarında Yapım Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayın No: 223, Eskişehir, 1987.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
*Özkanal, Berrin. (1998) Televizyon Haber programlarında Gerçekliğin Sunumu, Kurgu, Temmuz 1998, Sayı 5.
|
|