Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > STAJ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STAJ II Birinci düzey REH414 Zorunlu 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ, DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ, DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli İş yerinde uygulamalı eğitim
Dersin amacı İş yeri eğitiminin temel amacı, öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri; yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda bir iş yerinde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve bir iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına uyum sürecini kolaylaştırmaktır.
Dersin tanımı İş yeri eğitimi ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, iş yeri eğitiminin yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir.

Dersin içeriği
1- İş yeri eğitimi yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması
2- Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması
3- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
5- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
6- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7- Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9- Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
14- İş yeri eğitiminin faydalarının değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, turizm sektörünün yapısal özelliklerini deneyimleyerek öğrenir.
2- Öğrenci, sektörde çalıştıkları işletme türüne özgü özellikleri ve iş yapılarını öğrenir.
3- Öğrenci, turizm sektörü için önemli bir gereklilik olan iletişim becerilerini geliştirir.
4- Öğrenci, sahip olduğu teorik bilgiye pratiğe dönüştürme şansı bulur.
5- Öğrenci, iş disiplini kazanır.
6- Öğrenci, ekip üyesi olarak sorumluluk almayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 23 8 184
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar