Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > HEMŞİRELİKTE KURAMSAL ÖĞELER I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİKTE KURAMSAL ÖĞELER I Birinci düzey ÇSH 609 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERAL BAYAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meral BAYAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konu anlatımı ve tartışma. Bütün öğrencilerin tartışmaya katılması beklenmektedir
Dersin amacı Kronolojik sırada hemşirelik modelleri tartışılarak, hemşireliğin zaman içinde kazandığı anlayışları irdelemek.
Dersin tanımı Bu ders soyut düzeyde hemşirelik ve bilim felsefesinin ilişkisini inceler

Dersin içeriği
1- XXI. y.y.’da bilim insanı olmak
2- Derse ilişkin terminoloji (Global, orta düzey, çalışma terminolojisi)
3- Hemşirelikte Bilme yolları (empirik, estetik, etik ve kişisel bilme)
4- Bilim insanı olmak
5- Hemşirelik bilimi; Grand teori, orta düzey teori ve uygulama teorisi araştırma ilişkisi
6- Teori eleştiri kriterleri
7- Tıbbi model
8- Hemşirelikte paradigmalar / ekoler / okullar
9- Gereksinim paradigması
10- Etkileşim paradigması
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Derse ilişkin terminolojiyi öğrenmek ve kullanmak
2- Hemşirelik bilgisinin geldiği bilme yollarını tanımak
3- Bilim insanı olmanın özelliklerini anlamak
4- Teori sınıflandırmalarını bilmek ve araştırma-teori ilişkisini anlamak
5- Tıbbi modeli inceleme ve hemşireliğe etkisini anlama
6- Hemşirelik paradigmalarını/ ekolleri inceleme ve hemşireliğe etkisini anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Meleis, A. Theoretical Nursing Development and Progress (5th Ed.) Wolters Kluwer Health/ Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2012. McKenna, H., Nursing Theories and Models, (Firsth Ed.), Routledge, London, 1997 Chinn, P. & Kramer, M., Theory and Nursing Integrated Knowledge Development, (5th Ed.) Mosby, St Louis, 1999. McKenna H. P., Murphy F. A. Pajnkihar M., Fundamentals of Nursing Models, Theories and Practice (second Ed.), John Wiley & Sons, Ltd, Malden, 2014. Allıgood M. R., Nursıng Theorısts and Theır Work, (8 th Ed.), Elsevier Mosby, St. Louis, 2014. George, J. B., The Base for Professional Nursing Practice , (6th Ed.) Pearson Education Limited, 2014. Smith M.C., Parker M. E., Nursing Theories & Nursing Practice (Fourth Ed.) F. A. Davis Company, Philadelphia, 2015. Parker M. E., Nursing Theories and Nursing Practice, (second edition), F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005. Karadağ A, Çalışkan N, Göçmen B. Z.., Hemşirelik Teorileri ve Modelleri, (1. Bs.) Akademi basım ve Yayıncılık, 2017. Fawcett J., Contemporary Nursing Knowledge- Analysis and Evaluation of Nursing Models and theories (Second Ed.) F.A. Davis Company, Philadelphia., 2006.
Yardımcı Kaynaklar Sönmez, V., Bilim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara 2008 Atay, O., Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1975

Ders ile ilgili dosyalar