1- |
Hangi alanda çalışacağını ve hangi konuyu seçeceğini belirleyebilir.
|
2- |
Bilgi birikimlerini kullanarak yaptığı araştırmaları sonucunda elde ettiği bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürebilir.
|
3- |
Belirlenen konu ile ilgili temel bir çalışma yöntemi planlayabilir. Çalışmanın anahat planını oluşturabilir.
|
4- |
Kaynakça oluşturabilir. Kaynakları elde edebilmek için kütüphane çalışmalarını gerçekleştirebilir. Edinilen kaynakları inceler ve okumaya başlayabilir.
|
5- |
Anahat, amaç, kapsam ve izleyeceği yöntemi belirleyip ve yazıya dökebilir. Bibliyografya tartışılması ve kontrolünü yapabilir.
|
6- |
Giriş bölümünü hazırlar ve amaca uygunluğunu kontrol edebilir. Gelişme bölümünde yer alacak alt başlıkları belirleyebilir.
|
7- |
Edinilen bilgiler ışığında katalog bölümünü oluşturabilir. Dipnotları kurallara uygun bir şekilde yazabilir.
|
8- |
Seçilen eseri yerinde görerek inceleyebilir. Çizim için gerekli ölçülerini alır ve fotoğraflarını çekebilir. Alınan ölçülere göre çizimleri yapabilir ve fotoğrafları belirli bir düzene sokabilir.
|
9- |
Çalışmanın karşılaştırma ve değerlendirme bölümlerini edindiği bilgiler ışığında oluşturabilir. Sonuç bölümünü düzenleyebilir. İçindekiler ve sayfa numarası verme işlemini gerçekleştirebilir. Dipnotların doğruluğunu kontrol edebilir.
|
10- |
Çalışmayı topluluk önünde sunabilir. Çalışma hakkında yöneltilen soruları mantıklı bir şekilde cevaplandırabilir. Çalışmayı kurallara uygun şekilde düzenleyerek, ciltleyebilir.
|