Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (ikinci Öğretim) (y.l) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci düzey ST 851 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencinin doktora ders döneminde edindiği alt yapıya, tez çalışması üzerinden yeni birikimler katmak ve belli bir alanda onu uzmanlaştırmak bu dersin amacıdır.
Dersin tanımı Öğrencinin tez çalışması üzerinden sanat tarihi alanında bir konuda uzmanlaşması sağlanır.

Dersin içeriği
1- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
2- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
3- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
4- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
5- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
6- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
7- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
8- Ara sınav
9- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
10- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
11- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
12- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
13- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
14- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hangi alanda çalışacağını ve hangi konuyu seçeceğini belirleyebilir.
2- Bilgi birikimlerini kullanarak yaptığı araştırmaları sonucunda elde ettiği bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürebilir.
3- Belirlenen konu ile ilgili temel bir çalışma yöntemi planlayabilir. Çalışmanın anahat planını oluşturabilir.
4- Kaynakça oluşturabilir. Kaynakları elde edebilmek için kütüphane çalışmalarını gerçekleştirebilir. Edinilen kaynakları inceler ve okumaya başlayabilir.
5- Anahat, amaç, kapsam ve izleyeceği yöntemi belirleyip ve yazıya dökebilir. Bibliyografya tartışılması ve kontrolünü yapabilir.
6- Giriş bölümünü hazırlar ve amaca uygunluğunu kontrol edebilir. Gelişme bölümünde yer alacak alt başlıkları belirleyebilir.
7- Edinilen bilgiler ışığında katalog bölümünü oluşturabilir. Dipnotları kurallara uygun bir şekilde yazabilir.
8- Seçilen eseri yerinde görerek inceleyebilir. Çizim için gerekli ölçülerini alır ve fotoğraflarını çekebilir. Alınan ölçülere göre çizimleri yapabilir ve fotoğrafları belirli bir düzene sokabilir.
9- Çalışmanın karşılaştırma ve değerlendirme bölümlerini edindiği bilgiler ışığında oluşturabilir. Sonuç bölümünü düzenleyebilir. İçindekiler ve sayfa numarası verme işlemini gerçekleştirebilir. Dipnotların doğruluğunu kontrol edebilir.
10- Çalışmayı topluluk önünde sunabilir. Çalışma hakkında yöneltilen soruları mantıklı bir şekilde cevaplandırabilir. Çalışmayı kurallara uygun şekilde düzenleyerek, ciltleyebilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 15 30
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar
İndir