Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > BİTİRME PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME PROJESİ Birinci düzey HM 410 Zorunlu 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN, PROF. DR. ERKAN BEŞDOK, DOÇ. DR. ABDURRAHMAN GEYMEN, YRD. DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI, ÖĞR. GÖR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN, PROF. DR. ERKAN BEŞDOK, DOÇ. DR. ABDURRAHMAN GEYMEN, YRD. DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI, ÖĞR. GÖR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersin veriliş şekli Danışman kontrolünde proje çalışması
Dersin amacı Lisans eğitimi boyunca öğrenilen teorik bilgilerin tasarlanan bir proje dahilinde uygulamaya dönüştürülmesi
Dersin tanımı Mühendislik problemlerinin çözümünde gerekli olan yöntem ve metodların öğretilmesi ve raporlanması

Dersin içeriği
1- Giriş, Proje yönetimi
2- Öğrenciler İçin Konuların Belirlenmesi
3- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
4- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
5- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
6- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
7- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
8- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
9- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
10- Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
11- Bitirme Proje rapolarının oluşturulması
12- Bitirme Proje rapolarının oluşturulması
13- Bitirme Proje rapolarının oluşturulması
14- Projenin sunulması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler tarafından Harita Mühendisliği projelerini anlayabilecek, planlayabilecek ve tasarlayabilecek.
2- Etik ve mesleki sorumluluk bilinci kazanmış olacak.
3- Değişik branşlardan aldığı derslerde öğrendiği bilgi, fikir ve kavramları birleştirebilecek
4- Tasarım problemlerini, açık uçlu bir çözüm uzayında formüle etme ve çözme yöntemlerini pratik edecek.
5- Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinler arası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir.
6- Çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 8 112
Toplam iş yükü     141
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar İnternet ve kütüphane

Ders ile ilgili dosyalar