Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM |
Üçüncü düzey |
SBO 204 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve çevrimiçi
|
Dersin amacı
|
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki gelişmeleri ve bu gelişmelerin insan ve toplum hayatı üzerindeki etkilerini incelemek ve çıkarımda bulunmak.
|
Dersin tanımı
|
Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi, bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri, insanlığın ortak bilim mirası, ünlü Türk ve yabancı bilim adamları, doku ve organ nakli, nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi, Türk Patent Enstitüsü, telif ve patent hakları, uzay ve havacılık çalışmaları hakkında bilgi ve farkındalık kazanma
|
1- |
Geçmişte ve günümüzde bilim ve teknoloji ilişkisi
|
2- |
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler
|
3- |
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler
|
4- |
Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkileri
|
5- |
İnsanlığın ortak bilim mirası
|
6- |
İnsanlığın ortak bilim mirası
|
7- |
Ünlü Türk bilim insanları
|
8- |
Yabancı bilim insanları
|
9- |
Doku ve organ nakli
|
10- |
Nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi
|
11- |
Nano-teknoloji, gen teknolojisi gibi çağdaş bilimsel gelişmelerin yaşama etkisi
|
12- |
Telif ve patent hakları
|
13- |
Türk Patent Enstitüsü Uzay ve havacılık çalışmaları
|
14- |
Türk Patent Enstitüsü Uzay ve havacılık çalışmaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geçmiş ve günümüz bağlamında bilim teknoloji ilişkisini kavrar ve açıklar.
|
2- |
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeleri açıklar.
|
3- |
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki yaşanan gelişmelerin toplum üzerindeki etkilerini kavrar ve açıklar.
|
4- |
Geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki yaşanan gelişmelerin toplum üzerindeki etkileri hakkında çıkarımda bulunur.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Meydan, A. & Durmaz, A. (Eds.) (2021). Sosyal Değişim Sürecinde Bilim, Teknoloji ve Toplum. Anakara: Pegem Akademi.
|
|