Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > TÜRKİYE ZOOCOĞRAFYASI VE BİYOÇEŞİTLİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE ZOOCOĞRAFYASI VE BİYOÇEŞİTLİLİK İkinci düzey BIY 580 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN TEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN TEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yeryüzünde ve Türkiye'de hayvan yayılışlarını etkileyen ve belirleyen olayları ve mekanizmaları kavratmak. Hayvan yayılışının bu günkü durumunu açıklamada dünya tarihinin önemini vermek amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Türkiye zoocoğrafyasının tarihi ve amaçları,kıtların ve karaların durumları hakkında görüşler, Anadolu nun jeolojik gelişimi ve hayvan yayılışına etkileri, Hayvanların yayılışı ve yayılış tipleri, Hayvan göçleri, Zoocoğrafik bölgeler, Biyoçeşitlilik.

Dersin içeriği
1- Genel Zoocoğrafya’ya Giriş
2- Ekolojik Hayvan Coğrafyası: Abiotik ve Biyotik Faktörler, Ekosistem
3- Ekolojik Hayvan Coğrafyası: Biyocoğrafik Bölgeler ve Faunası
4- Tarihi Hayvan Coğrafyası: Faunistik ve Jeolojik Durum, Hayvanların Dağılım Şekilleri
5- Tarihi Hayvan Coğrafyası: Kıtaların ve Denizlerin fauna Bölgeleri
6- Genel Türkiye Zoocoğrafyası’na Giriş
7- Türkiye’nin Jeolojik ve İklimsel Evrimi
8- Türkiye’nin Jeolojik ve İklimsel Evrimi
9- Türkiye Kara Canlılarının Zoocoğrafyası
10- Türkiye Tatlı Su Canlılarının Zoocoğrafyası
11- Türkiye Deniz Canlılarının Zoocoğrafyası
12- Türkiye’nin Biyolojik Çeşitliliği ve Önemi: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği.
13- Türkiye’de Biyolojik Çeşitliliğin Mevcut Durumu,
14- Ulusal Biyolojik Çeşitlilik Stratejisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyanın oluşumundan bu yana kıtaların kayması ve konumlanması hakkındaki görüşleri tanımlayabilir.
2- Geçmiş dönemlerde meydana gelen olayların hayvanların yayılışına ve biyoçeşitliliğe nasıl etki ettiğini tanımlayabilir.
3- Hayvanların yayılışına etki eden etmenler ve hayvanların yaşam ortamlarını gruplandırabilir.
4- Jeolojik dönemlerdeki buzullaşmalar ve kara köprülerini tanımlayabilir
5- Dünyadaki karasal ve denizel zoocoğrafik bölgeleri tanımlayabilir.
6- Anadolu’nun oluşumu ve genel Türkiye Zoocoğrafyası hakkında yorum yapabilir
7- Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Demirsoy, A. 2002. Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası
Yardımcı Kaynaklar Türkiye Zoocoğrafyası ve Biyoçeşitliliği üzerine değişik makaleler

Ders ile ilgili dosyalar