Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > KABLOSUZ AĞLARA GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KABLOSUZ AĞLARA GİRİŞ Birinci düzey BS 426 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Selçuk Ökdem
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü
Dersin amacı Kablosuz ağlar hakkında bilgi edinme, temel protokol yapıları ve konfigürayonlarını öğrenme.
Dersin tanımı Kablosuz ağ yapıları, bu yapılarda çalışan temel protokoller ve bu protokollere ait konfigürasyonlar ders içerisinde yer almaktadır.

Dersin içeriği
1- Kablosuz ağlar tanımı, temel ağ yapıları ve uygulamaları.
2- Kablosuz ağ mimarileri, yerel ağ yapıları, tek ve çok sekmeli haberleşme.
3- Radyo iletişim modelleri.
4- Kablosuz ağlar için OSI referans modeli fiziksel katman protokolleri,
5- CSMA, IEEE 802.11, ve IEEE 802.15 protokolleri.
6- Düşük güçte, düşük hızda işletilen ağ protokolleri.
7- Ara sınav.
8- Kablosuz ag mimarileri
9- Elektromanyetik haberlesme, kizilötesi haberlesme
10- Kablosuz LAN
11- Kavlosuz PAN
12- Kablosuz MAN
13- Yeni nesil kablosuz ağ teknolojileri.
14- Kablosuz Ag uygulamalari
15- Final sinavi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kablosuz ağ yapılarını tanıma,
2- kablosuz ağ protokolleri hakkında bilgi edinme,
3- temel ağ konfigürasyonlarını gerçekleştirebilme,
4- yeni nesil kablosuz teknolojiler hakkında bilgi edinme,
5- kablosuz ağ donanımlarını tanıma,
6- kablosuz ağ problemlerine çözümler üretebilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Wireless Networking Technology, Steve Rackley
Yardımcı Kaynaklar Wireless Communications and Networks, William Stallings

Ders ile ilgili dosyalar