Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KABLOSUZ AĞLARA GİRİŞ |
Birinci düzey |
BS 426 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Selçuk Ökdem
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü
|
Dersin amacı
|
Kablosuz ağlar hakkında bilgi edinme, temel protokol yapıları ve konfigürayonlarını öğrenme.
|
Dersin tanımı
|
Kablosuz ağ yapıları, bu yapılarda çalışan temel protokoller ve bu protokollere ait konfigürasyonlar ders içerisinde yer almaktadır.
|
1- |
Kablosuz ağlar tanımı, temel ağ yapıları ve uygulamaları.
|
2- |
Kablosuz ağ mimarileri, yerel ağ yapıları, tek ve çok sekmeli haberleşme.
|
3- |
Radyo iletişim modelleri.
|
4- |
Kablosuz ağlar için OSI referans modeli fiziksel katman protokolleri,
|
5- |
CSMA, IEEE 802.11, ve IEEE 802.15 protokolleri.
|
6- |
Düşük güçte, düşük hızda işletilen ağ protokolleri.
|
7- |
Ara sınav.
|
8- |
Kablosuz ag mimarileri
|
9- |
Elektromanyetik haberlesme, kizilötesi haberlesme
|
10- |
Kablosuz LAN
|
11- |
Kavlosuz PAN
|
12- |
Kablosuz MAN
|
13- |
Yeni nesil kablosuz ağ teknolojileri.
|
14- |
Kablosuz Ag uygulamalari
|
15- |
Final sinavi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kablosuz ağ yapılarını tanıma,
|
2- |
kablosuz ağ protokolleri hakkında bilgi edinme,
|
3- |
temel ağ konfigürasyonlarını gerçekleştirebilme,
|
4- |
yeni nesil kablosuz teknolojiler hakkında bilgi edinme,
|
5- |
kablosuz ağ donanımlarını tanıma,
|
6- |
kablosuz ağ problemlerine çözümler üretebilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wireless Networking Technology, Steve Rackley
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wireless Communications and Networks, William Stallings
|
|