Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKREASYON YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
TUR511 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, seminer sunumları, ödev verme
|
Dersin amacı
|
Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Rekreasyon, insanların yenilenme amacıyla boş zamanlarında gönüllü olarak gerçekleştirdikleri ekinliklerdir. Rekreasyon çok değişik disiplinlere inceleme konusu olabilir, değişik boyutları ile incelenebilir.
|
1- |
Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları
|
2- |
Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi
|
3- |
İnsan Yaşamında Boş Zaman ve Rekreasyonun Önemi
|
4- |
Çağdaş Toplumda Boş Zaman ve Rekreasyonun Önemi
|
5- |
Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler
|
6- |
Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler
|
7- |
Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları
|
8- |
Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi
|
9- |
Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler
|
10- |
Bir meslek alanı olarak rekreasyonun doğası
|
11- |
Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak rekreasyon
|
12- |
Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları
|
13- |
Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
|
14- |
Genel Tekrar ve rekreasyon alanıyla ilgili akademik okumalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rekreasyon ve Animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar.
|
2- |
Rekreasyon ve Turizm ilişkisini açıklar.
|
3- |
Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar.
|
4- |
Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir
|
5- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
|
6- |
Rekreasyon alanında yapılan akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
|
|
3- |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
|
|
4- |
Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
|
|
5- |
Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
|
|
6- |
Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
|
|
7- |
Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
|
|
9- |
Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
|
|
10- |
Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kılbaş, Şükran (2013), Rekreasyon, Gazi Kitabevi, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
Atilla HAZAR, Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999.
Pigram, John J. And Jenkins, John M. (1999), Outdodr Recreation Management, Routledge, London and Newyork.
George TORKILDSEN, Leisure and Recreation Management, Second Edition, E. & F.N. Spon, London, 1991.
|
|