Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Turizm İşletmeciliği (y.l) > REKREASYON YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYON YÖNETİMİ İkinci düzey TUR511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, seminer sunumları, ödev verme
Dersin amacı Boş zaman ve rekreasyonun ne olduğu, turizm ile ilişkisi, hem insan hayatındaki hem de yerel ve bölgesel ekonomik kalkınmadaki yeri konusunda öğrencilerde temel bir kavrayış geliştirmek dersin temel amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı Rekreasyon, insanların yenilenme amacıyla boş zamanlarında gönüllü olarak gerçekleştirdikleri ekinliklerdir. Rekreasyon çok değişik disiplinlere inceleme konusu olabilir, değişik boyutları ile incelenebilir.

Dersin içeriği
1- Zaman, Çalışma Zamanı, Serbest Zaman, Boş Zaman ve Rekreasyon Tanımları
2- Rekreasyonun Belirleyicileri, Rekreasyonun Tarihi
3- İnsan Yaşamında Boş Zaman ve Rekreasyonun Önemi
4- Çağdaş Toplumda Boş Zaman ve Rekreasyonun Önemi
5- Boş Zaman Davranışları ve Doğal-Kültürel Çevre Arasındaki İlişkiler
6- Rekreasyon ve Turizmin Merkezi Olarak Boş Zaman; Boş Zaman, Rekreasyon ve Turizm arasındaki ilişkiler
7- Rekreasyon Turizmi ve Boş Zaman İlişkileri; Turizmin unsurları, turizm ürünleri. Rekreasyon kaynakları, turizmde çekicilikler ve rekreasyon ürünü; Rekreasyon ürününün değişik boyutları
8- Gelişmekte olan kavramlar; Eko/ kırsal/ tarım/ yeşil/ sürdürülebilir/ özel ilgi turizmi
9- Rekreasyon ve animasyon hizmet alanları. Rekreasyon tesisleri ve hizmetleri dağıtım sistemleri, rolleri ve aralarındaki ilişkiler. Kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen toplumsal örgütlerin sunduğu rekreasyon fırsatları ve hizmetler
10- Bir meslek alanı olarak rekreasyonun doğası
11- Ağırlama hizmetlerinin bir bileşeni olarak rekreasyon
12- Sürdürülebilirlik kavramı ve ilkeleri, rekreasyon ve turizme uyarlanmaları
13- Turizmin gelişiminde ve sürdürülmesinde rekreasyonun önemi
14- Genel Tekrar ve rekreasyon alanıyla ilgili akademik okumalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rekreasyon ve Animasyon kavramlarını tanımlar ve açıklar.
2- Rekreasyon ve Turizm ilişkisini açıklar.
3- Birey ve toplum yaşamında rekreasyonun önemini açıklar.
4- Yerel ve merkezi yönetimlerde halk için rekreasyonun nasıl planlanacağını açıklayabilir
5- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
6- Rekreasyon alanında yapılan akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
2- Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
3- Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
4- Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
5- Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
6- Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
7- Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
8- Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
9- Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
10- Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kılbaş, Şükran (2013), Rekreasyon, Gazi Kitabevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Necdet HACIOĞLU, Ayhan GÖKDENİZ, Yakup DİNÇ, Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi: Örnek Animasyon Uygulamaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003. Atilla HAZAR, Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999. Pigram, John J. And Jenkins, John M. (1999), Outdodr Recreation Management, Routledge, London and Newyork. George TORKILDSEN, Leisure and Recreation Management, Second Edition, E. & F.N. Spon, London, 1991.

Ders ile ilgili dosyalar