Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > MESLEK ÇALGISI I (KANUN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI I (KANUN) Üçüncü düzey MÜZ113.4 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramı
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ ERTÜRK DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı EMRE ERDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin içeriği
1- KANUN SAZININ TANITIMI
2- MIZRAP TUTUŞU VE MIZRAP VURUŞ ŞEKİLLLERİ
3- BOŞ TEL ÜZERİNDE BAŞLANGIÇ ETÜDLERİ
4- GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
5- GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
6- GAM- DİZİ-ARPEJ ÇALIŞMALARI
7- KROMATİK DİZİ ÇALIŞMALARI
8- KROMATİK DİZİ ÇALIŞMALARI
9- VİZE
10- BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
11- BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
12- BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
13- BASİT MAKAM DİZİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN ETÜD ÇALIŞMALARI VE EZGİZEL MELODİLERİN NOTA EŞLİĞİNDE SESLENDİRME ÇALIŞMALARI
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır
2- Türk müziği aralık kavarmının kurgulanmasına yardımıcı olunur.
3- Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4- Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Özkan nazariyat kitabı

Ders ile ilgili dosyalar