Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciyi bakteriyel hastalıklar patolojisi hakkında uygulamalı bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Bakteriyel Hastalıklar Patolojisini anlatan derstir.
|
1- |
Antraks, Klostridial Enfeksiyonlar; Yanıkara, Basiller hemoglobinuri, Malign ödem,
|
2- |
Klostridial Enfeksiyonlar; İnf. Nekrotik Hepatitis, Bradzot, Gazlı gangren, Tetanus, Botilismus, Enterotoksemi
|
3- |
Streptokok enfeksiyonları, Stafilokok enfeksiyonları
|
4- |
Kamfilobakteriozis, Swine erisipel
|
5- |
Hemofilus enfeksiyonları, Kolibasillozis
|
6- |
Korinebakterium enfeksiyonları; Pseudotubekülozis
|
7- |
Brusellozis, Bordotella enfeksiyonları
|
8- |
Salmonellozis, Aktinobasillozis
|
9- |
Pastörellozis, Yersiniozis
|
10- |
Listeriozis, Aktinomikozis,
|
11- |
Dermatofilus enfeksiyonları, Nekrobasillozis
|
12- |
Tuberkülozis, Paratüberkülozis
|
13- |
Mikoplazmozis, Riketsial hastalıklar
|
14- |
Leptospirozis, Hemobartenollozis
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenci Antraks, Clostridial enfeksiyonlar, Streptokok, Stafilokok, Erisipel, Hemofilus, Korinebakterium enfeksiyonları, Brusellozis,Tularemi, Malleus, Salmonellozis, Aktinobasillozis, Pastörellozis, Yersiniozis, Listeriozis, Aktinomikozis, Nekrobasillozis, Tuberkülozis, Paratüberkülozis, Mikoplazmozis, Leptospirozis ve Hemobartenollozis ile ilgili bozuklukların makroskobik ve mikroskobik yapılarını bilir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hazıroğlu, R. ve Milli, Ü.H. (1998). “Veteriner Patoloji”, I ve II. Cilt, R. Hazıroğlu ve Ü.H. Milli (eds), Tamer Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Jones, T.C., Hunt, R.D. and King, N.W. (1997). Veterinary Pathology. 6th Ed.,Williams&Wilkins, Baltimore.
|
|