Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (y.l.) > ENZİMLER VE TERBİYE İŞLEMLERİNDE KULLANIM ALANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENZİMLER VE TERBİYE İŞLEMLERİNDE KULLANIM ALANLARI İkinci düzey TEM 544 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tekstil terbiye işletmelerinde hali hazırda kullanılan ticari enzimler ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Ders kapsamında; tekstil terbiye işletmelerinde hali hazırda kullanılan enzimatik proseslerin anlatılması ve bu proseslerin diğer alternatif terbiye işlemlerine göre avantaj ve dezavantajlarının öğretilmesi hedeflenmiştir.

Dersin içeriği
1- Enzimlerin tanımı ve genel özellikleri
2- Tekstil işletmelerinde halihazırda ticari kullanımı söz konusu olan enzimler
3- Haşıl sökme işleminde enzim kullanımı
4- Pamuklu mamullerin hidrofilleştirme işlemlerinde enzim kullanımı-biyokaynatma
5- Biyokaynatma ve klasik hidrofilleştirme işlemlerinin karşılaştırılması
6- Pamuk liflerinin biyoparlatma işlemi
7- Viskon-modal-lyocell liflerinin biyoparlatma işlemi
8- Ara sınav
9- Gövde liflerinin havuzlanmasında enzim kullanımı
10- Ağartma sonrası antiperoksit işleminde enzim kullanımı
11- Denim garment yıkamacılığında enzim kullanımı
12- Denim garment yıkamacılığında enzim kullanımı
13- Yün liflerinin terbiye işlemlerinde enzim kullanımı
14- İpek liflerinin terbiye işlemlerinde enzim kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tekstil Terbiye işletmelerinde halihazırda ticari olarak uygulanan enzimatik prosesler ve uygulama amaçları hakkında bilgi sahibi olmak.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar COPELAND, R.A., 2002, Enzymes A Practical İntroduction to Structure, Mechanism, and Data Analysis, John Wilwy puplication, New York, 397s. ? CAVACO-PAULO, A. ve G.M. GUBİTZ. 2003. Textile Processing with Enzymes, CRC Pres LLC USA, 228s. ? SARIIŞIK, M., 2001, Tekstil Terbiye İşlemlerinde Enzimler, Dokuz Eylül ÜnMüh. Fak. Yayınları No:286, İzmir, 190s.

Ders ile ilgili dosyalar