Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > DİN FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN FELSEFESİ Birinci düzey DKA427 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan Ertürk, YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Özcan Akdağ, Ar. Gör. Abdullah Akgül
Dersin veriliş şekli Takrir ve Tartışma
Dersin amacı Din hakkında derin ve kapsamlı analizler yapabilmek
Dersin tanımı Din hakkında rasyonel, tutarlı, şümullü ve objektif tartışmak ve konuşmak

Dersin içeriği
1- Terim olarak din felsefesi
2- Din felsefesinin problemleri
3- Deliller hakkında genel bilgiler
4- Ontolojik delil
5- Kozmolojik ve teleolojik deliller
6- Dinî tecrübe ve ahlâk deliller
7- Sıfatlar sorunu
8- Kötülük Sorunu
9- İnsan hürriyeti
10- Tanrı anlayışları
11- Ateizm
12- Ölüm ve sonrası
13- Din, bilim, sanat ve ahlak ilişkisi
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din ve felsefeyi tanımlar
2- Din-felsefenin ortak konularını bilir
3- Akıl-vahiy arasında verimli ilişki kurar
4- Din ile tecrübenin diğer sahaları arasındaki gerekli ilişkileri kurar
5- Din olgusu hakkında derin ve genişlik arzeden değerlendirmeler yapar
6- Din`i makul bir çerçeveye oturtabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Din Felsefesi, Mehmet S. Aydın.
Yardımcı Kaynaklar Din Felsefesi Ed. Recep Kılıç, Mehmet Sait Reçber; Akıl ve İnanç: Din Felsefesine Giriş, Michael Peterson, William Hasker, ... vd., (Çev. Rahim Acar).

Ders ile ilgili dosyalar