Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORGANİK KİMYA |
Birinci düzey |
KİM 132 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK, PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. HALİS KARATAŞ, Arş.Gör. Rıfat Emin BORA
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulama, Yüzyüze öğretim.
|
Dersin amacı
|
Organik kimya dersi ve Organik kimya laboratuvar uygulamalarını müfredat kapsamında öğrenme.
|
Dersin tanımı
|
Kimya ve organik kimyanın temel ilkelerini ve bununla ilgili bazı deneylerin anlatıldığı uygulamalı bir derstir.
|
1- |
Kimyasal Bağlanma ve izomerlik, Organik bileşiklerin sınıflandırılması,
|
2- |
Alkanlar ve sikloalkanlar: Konformasyon ve geometrik izomerlik,
|
3- |
Alkenler ve alkinler
|
4- |
Aromatik Bileşikler
|
5- |
Stereoizomerlik (Optik izomeri),
|
6- |
Organik Halojen Bileşikleri ve reaksiyonları
|
7- |
Alkil halojenürlerin yerdeğiştirme ve ayrılma reaksiyonları
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Alkoller, Fenoller ve Tiyoller
|
10- |
Eterler ve Epoksitler
|
11- |
Aldehit ve Ketonlar
|
12- |
Karboksilli Asitler ve Türevleri I
|
13- |
Karboksilli Asitler ve Türevleri II, Heterohalkalı bileşikler
|
14- |
Aminler, ilgili Azot bileşikleri, Karbonhidratlar
|
15- |
Genel değerlendirme ve tartışma
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Organik bileşikleri sınıflandırma ve deney yaparak tanıyabilme.
|
2- |
Kimyasal bağlanma, moleküler yapı ve Hidrokarbonları deneysel destekli kavrayabilme.
|
3- |
Alkenler ve Alkinleri tanıma.
|
4- |
Aromatik, Halkalı ve Heterohalkalı bileşikleri deneysel destekli kavrayabilme.
|
5- |
Organik bileşiklerdeki izomerlikleri ve türlerini öğrenme.
|
6- |
Organik bileşiklerin Kimyasal reaksiyonlarını tanıma.
|
7- |
İşlevsel gruplu, heteroatomlu organik bileşikleri tanıma.
|
8- |
Alkolleri, Fenolleri, Karboksilik asitleri, Karbonhidratları ve proteinleri tanıma...
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
3
|
1
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
12
|
1
|
12
|
Kısa sınavlar
|
12
|
1
|
12
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
4
|
48
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
1
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
14
|
20
|
Ödev
|
0
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Organik kimya Hart/Craine/Hart/Hadad, Palme yayıncılık, Tahsin Uyar,Recai İnam.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erciyes Üniversitesi, Organik Kimya Laboratuvar Föyü.
|
|