Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.patoloji (yüksek Lisans) > DOĞUM UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOĞUM UYGULAMASI İkinci düzey KSH 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu derste öğrenciler güncel literatüre ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik makale tartışması yapılır. Makaleleri öğrenciler kendileri bularak getirirler. Hazırlık ve okuma için öğrencilere üç hafta zaman verilir. gereksinimleri doğrultusunda doğum kliniklerinde uygulama yaparlar. Uygulamalarda öğrencinin vaka tartışması yapması yada proje hazırlaması beklenir.
Dersin amacı Doğum eyleminde anne ve fetusa bakım vermek, travay takibi yapmak ve doğum yaptırma becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Bu ders güncel literatüre ve kanıta dayalı uygulamalar ışığında doğum eyleminde anne ve fetusa bakım verebilme, izleme ve doğum yaptırma becerisi kazandırır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
2- Hazırlık
3- Hazırlık
4- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
5- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
6- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
7- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
8- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
9- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
10- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
11- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
12- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
13- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
14- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
15- Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğum konusunda edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilme
2- Konu ile ilgili güncel literatür ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik makaleleri okuyarak tartışabilme,
3- Uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme,
4- Konu ile ilgili proje hazırlayabilme,
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili tüm kitap ve makaleler, internet kaynakları
Yardımcı Kaynaklar JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING JOURNAL OF CLINICAL NURSING JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING NURSING AND MIDWIFERY STUDIES MIDWIFERY

Ders ile ilgili dosyalar