Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DOĞUM UYGULAMASI |
İkinci düzey |
KSH 607 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste öğrenciler güncel literatüre ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik makale tartışması yapılır. Makaleleri öğrenciler kendileri bularak getirirler. Hazırlık ve okuma için öğrencilere üç hafta zaman verilir. gereksinimleri doğrultusunda doğum kliniklerinde uygulama yaparlar. Uygulamalarda öğrencinin vaka tartışması yapması yada proje hazırlaması beklenir.
|
Dersin amacı
|
Doğum eyleminde anne ve fetusa bakım vermek, travay takibi yapmak ve doğum yaptırma becerisi kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Bu ders güncel literatüre ve kanıta dayalı uygulamalar ışığında doğum eyleminde anne ve fetusa bakım verebilme, izleme ve doğum yaptırma becerisi kazandırır.
|
1- |
Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
|
2- |
Hazırlık
|
3- |
Hazırlık
|
4- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
5- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
6- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
7- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
8- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
9- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
10- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
11- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
12- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
13- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
14- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
15- |
Kadın sağlığı ve doğuma yönelik kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğum konusunda edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilme
|
2- |
Konu ile ilgili güncel literatür ve kanıta dayalı uygulamalara yönelik makaleleri okuyarak tartışabilme,
|
3- |
Uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme,
|
4- |
Konu ile ilgili proje hazırlayabilme,
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konuyla ilgili tüm kitap ve makaleler, internet kaynakları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING
WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING
JOURNAL OF CLINICAL NURSING
JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING
MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING
NURSING AND MIDWIFERY STUDIES
MIDWIFERY
|
|