Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TURİZM ARAŞTIRMALARINDA İLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TURİZM ARAŞTIRMALARINDA İLERİ YÖNTEM VE TEKNİKLER İkinci düzey TUR801 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KURTULUŞ KARAMUSTAFA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MUSTAFA ÜLKER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Turizm işletmeciliği alanında bilim doktoru ünvanına sahip olacak adayın turizm işletmeciliği bilim alanıyla ilgili olarak karşılaştığı bir problemi analitik düşünme temelinde çözebilmek için bilimsel ileri araştırma yöntemlerini kullanabilmesini sağlamaktır. Dönem sonunda, genelde osyal bilimler alanına özelde de turizm alanına ilişkin sorunlarının çözümü için bilimsel araştırma yöntemleri sürecinde, veri toplama, modelleme, veri analiz etme elde edilen bulguları yorumlayarak nitelikli olarak raporlayabilme yeterliliğini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders ile araştırma paradigmaları, nitel araştırmalar, nicel araştırmalar, araştırma modellemesi, ileri veri analizleri, ileri veri yorumlama ve raporlama konularının öğrencilere verilen örnek çalışmaların irdelenmesi ve proje çalışmaları ile yürütülmesi sağlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Araştırma gerekliliği ve problemin ortaya konulması
2- Uygun araştırma paradigmasının seçimi
3- Model oluşturma
4- Nitel yöntemleri
5- Nicel araştırma yöntemleri
6- Karma araştırma yöntemleri
7- İleri nitel veri analizleri
8- İleri nicel veri analizleri
9- İleri nicel veri analizleri
10- İleri karma veri analizleri
11- Örnek çalışmaların irdelenmesi
12- Örnek çalışmaların irdelenmesi
13- Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
14- Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri nitel araştırma tekniklerini kullanabilme.
2- İleri nicel araştırma tekniklerini kullanabilme.
3- Karma araştırma tekniklerini kullanabilme.
4- Analitik yorumlamada bulunabilme.
5- Ana akım alanları başta olmak üzere çok disiplinli çalışma kurgulayabilme.
6- Mevcut araştırma sonuçlarına bağlı olarak yen araştırma ve proje sunabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 15 45
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 5 10
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar