Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Atabey KILIÇ, INSTRUCTOR DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Klâsik edebiyat bilgisi anlamına gelen belâgat bilimi hakkında bilgi ve tecrübenin geliştirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Belagatın tanımı, Arap edebiyatında belagat; eski Türk edebiyatında meşhur belagatçılar ve eserlerinden örnek metinlerin okunması.
|
1- |
Geleneksel İslam ilimlerine giriş.
|
2- |
Fesahat nedir?
|
3- |
kelimenin fesahati
|
4- |
mütekellimin fesahati
|
5- |
fesahati bozan unsurlar
|
6- |
belagat nedir?
|
7- |
cümlenin belagati
|
8- |
Vize
|
9- |
mütekellimin belagati
|
10- |
belagati bozan unsurlar
|
11- |
Me''''ânî
|
12- |
Beyân
|
13- |
Bedî''''
|
14- |
Bedî''''
|
15- |
Final exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci önce genel olarak belagat hakkında bilgi edinir.
|
2- |
Öğrenci fesahate dair bilgi edinir.
|
3- |
Öğrenci belagata dair bilgi edinir.
|
4- |
Öğrenci edebî sanatları öğrenir.
|
5- |
Öğrenci edebir eseri estetik yönden değerlendirecek donanımı kazanır.
|
6- |
Öğrenci güzel konuşmayı öğrenir.
|
7- |
Öğrenci hitabet bilgisi edinir.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
10
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmed Hamdî, Belâgat-ı Lİsân-ı Osmânî, Haz. Atabey Kılıç, Laçin, Kayseri 2007.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
M. A. Yekta Saraç, Klâsik Edebiyat Bilgisi -Belâgat-, 3F Yayınevi, İstanbul 2007.
|
|