Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim (y.lisans) > ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA BELAGAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA BELAGAT İkinci düzey TDE 533 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Atabey KILIÇ, INSTRUCTOR DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Klâsik edebiyat bilgisi anlamına gelen belâgat bilimi hakkında bilgi ve tecrübenin geliştirilmesi.
Dersin tanımı Belagatın tanımı, Arap edebiyatında belagat; eski Türk edebiyatında meşhur belagatçılar ve eserlerinden örnek metinlerin okunması.

Dersin içeriği
1- Geleneksel İslam ilimlerine giriş.
2- Fesahat nedir?
3- kelimenin fesahati
4- mütekellimin fesahati
5- fesahati bozan unsurlar
6- belagat nedir?
7- cümlenin belagati
8- Vize
9- mütekellimin belagati
10- belagati bozan unsurlar
11- Me''''ânî
12- Beyân
13- Bedî''''
14- Bedî''''
15- Final exam
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci önce genel olarak belagat hakkında bilgi edinir.
2- Öğrenci fesahate dair bilgi edinir.
3- Öğrenci belagata dair bilgi edinir.
4- Öğrenci edebî sanatları öğrenir.
5- Öğrenci edebir eseri estetik yönden değerlendirecek donanımı kazanır.
6- Öğrenci güzel konuşmayı öğrenir.
7- Öğrenci hitabet bilgisi edinir.
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmed Hamdî, Belâgat-ı Lİsân-ı Osmânî, Haz. Atabey Kılıç, Laçin, Kayseri 2007.
Yardımcı Kaynaklar M. A. Yekta Saraç, Klâsik Edebiyat Bilgisi -Belâgat-, 3F Yayınevi, İstanbul 2007.

Ders ile ilgili dosyalar