Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (doktora) > ELEKTROMANYETİK TEORİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROMANYETİK TEORİ-I Üçüncü düzey FİZ 520 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Elektromanyetik dalgaların özelliklerinin bilinmesi, farklı ortamlarla etkileşme mekanizmasının anlaşılması, kılavuzlanma mekanizmalarının öğrenilmesi, ışıma ve saçılmaları olaylarının kavranması.
Dersin tanımı Elektromanyetik dalgaları tanımlayan parametreler; yayılımı, yansıması ve geçişini yöneten bağıntılar; maddesel ortamdaki davranışı; kılavuzlanması; ışınması ve saçılması konuları incelenir.

Dersin içeriği
1- Dalga denklemi ve çözümü. Sinüssel dalgalar ve kutuplanma.
2- Dielektrik ortamda elektromanyetik dalga. Yansıma ve geçme.
3- İletken ortamda elektromanyetik dalga. Yansıma ve geçme. Dispersiyon.
4- Ara sınav-1
5- Paralel iletken düzlemler arasında elektromanyetik dalgalar.
6- Dikdörtgen dalga kılavuzu.
7- Keyfi şekilli dalga kılavuzu.
8- Eşeksenli kablo için TEM modu ve kovuk rezonansı.
9- Ara sınav-2.
10- Elektromanyetik Işıma: Dipol ışıması.
11- Herhangi bir yük ve akım dağılımın ışıması.
12- Noktasal yükün ışıması.Elektromanyetik ışımanın saçılması.
13- Işıma tepkisi.
14- Ara sınav-3
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektromanyetik dalgaların ne olduğunu ve özelliklerini bilir.
2- Elektromanyetik dalgaların boşlukta ve maddesel ortamda yayılması, yansıma ve geçişine ilişkin esasları öğrenir.
3- Elektromanyetik dalgaların kılavuzlanmasına ait bilgi sahibi olur.
4- Elektromanyetik dalgaların ışınması mekanizmalarını ve ışınan güce ait özellikleri öğrenir.
5- Elektromanyetik dalgaların saçılma türleri ve mekanizmalarını bilir.
6- ?
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3- Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4- Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5- Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11- Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13- Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 8 24
Ara sınavlar 3 2 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektromagnetik Teori, D.J. Griffiths (Çev. Bekir Karaoğlu),ARTe-BilgiTek yayını,1996.
Yardımcı Kaynaklar Elektromanyetik Teori, Pollack & Stump (Çev. Ed. Ş. Türköz, Z.Z. Aydın, M. Zengin), Gazi Kitapevi,Ankara, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar