Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > ELEKTROMANYETİK TEORİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROMANYETİK TEORİ-I İkinci düzey FİZ 520 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Elektromanyetik dalgaların özelliklerinin bilinmesi, farklı ortamlarla etkileşme mekanizmasının anlaşılması, kılavuzlanma mekanizmalarının öğrenilmesi, ışıma ve saçılmaları olaylarının kavranması.
Dersin tanımı Elektromanyetik dalgaları tanımlayan parametreler; yayılımı, yansıması ve geçişini yöneten bağıntılar; maddesel ortamdaki davranışı; kılavuzlanması; ışınması ve saçılması konuları incelenir.

Dersin içeriği
1- Dalga denklemi ve çözümü. Sinüssel dalgalar ve kutuplanma.
2- Dielektrik ortamda elektromanyetik dalga. Yansıma ve geçme.
3- İletken ortamda elektromanyetik dalga. Yansıma ve geçme. Dispersiyon.
4- Ara sınav-1
5- Paralel iletken düzlemler arasında elektromanyetik dalgalar.
6- Dikdörtgen dalga kılavuzu.
7- Keyfi şekilli dalga kılavuzu.
8- Eşeksenli kablo için TEM modu ve kovuk rezonansı.
9- Ara sınav-2.
10- Elektromanyetik Işıma: Dipol ışıması.
11- Herhangi bir yük ve akım dağılımın ışıması.
12- Noktasal yükün ışıması.Elektromanyetik ışımanın saçılması.
13- Işıma tepkisi.
14- Ara sınav-3
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektromanyetik dalgaların ne olduğunu ve özelliklerini bilir.
2- Elektromanyetik dalgaların boşlukta ve maddesel ortamda yayılması, yansıma ve geçişine ilişkin esasları öğrenir.
3- Elektromanyetik dalgaların kılavuzlanmasına ait bilgi sahibi olur.
4- Elektromanyetik dalgaların ışınması mekanizmalarını ve ışınan güce ait özellikleri öğrenir.
5- Elektromanyetik dalgaların saçılma türleri ve mekanizmalarını bilir.
6- ?
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 8 24
Ara sınavlar 3 2 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektromagnetik Teori, D.J. Griffiths (Çev. Bekir Karaoğlu),ARTe-BilgiTek yayını,1996.
Yardımcı Kaynaklar Elektromanyetik Teori, Pollack & Stump (Çev. Ed. Ş. Türköz, Z.Z. Aydın, M. Zengin), Gazi Kitapevi,Ankara, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar