Ön koşul dersleri
|
ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof Dr Orhan Türkoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş Gör Halis Karataş
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere katı maddelerin özellikleri, faz ilişkileri, yapısı, sentezi ve kullanımı ile ilgili temel bilgiler vermektir
|
Dersin tanımı
|
Katılar, katılarda bağlanma ve elektronik özellikleri, örgü kusurları ve stokiyometrik olmama, düşük boyutlu katılar, zeolitler, katıların optik özellikleri, katıların manyetik özellikleri, süper iletkenlik ve inorganik maddeler.
|
1- |
Kristal örgü hataları I: noktasal örgü hataları
|
2- |
Kristal örgü hataları II: kimyasal örgü hataları
|
3- |
Kristal örgü hataları III: Noktasal örgü hatalarının kristal özelliklerine etkisi
|
4- |
Kristallerde difüzyon
|
5- |
Kristallerin elektronik yapısı I: elektron gazı ve Sommerfeld modeli
|
6- |
Kristallerin elektronik yapısı II: elektron gazı ve Sommerfeld modeli
|
7- |
Kristallerin elektronik yapısı II: Zone ve band modeli
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Elektriksel iletkenlik I: elektronik iletkenlik
|
10- |
Elektriksel iletkenlik II: metallerin elektronik yapısı
|
11- |
Elektriksel iletkenlik III: iyonik kristallerin elektronik yapısı
|
12- |
Elektriksel iletkenlik IV: kovalent kristallerin elektronik yapısı
|
13- |
İyonik ve karma iletkenlik
|
14- |
İyonik ve karma iletkenlik (devam)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kristal örgü hataları ve hataların fiziksel özellikler ile olan ilişkileri
|
2- |
Kristallerde difüzyon
|
3- |
Kristallerin elektronik yapısının teorik olarak açıklanması
|
4- |
Elektronik iletkenlik ve uygulamaları
|
5- |
İyonik iletkenlik ve uygulamalrı
|
6- |
Karma iletkenlik
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
4
|
3
|
12
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cemil Şenvar ve Okyay Alpaut, Maddenin Üç Hali, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1980
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wells, A.F., Structural Inorganic Chemistry, Clarendon Press, Oxford, 1986
|
|