Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > KATIHAL KİMYASI VE İNORGANİK MADDELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATIHAL KİMYASI VE İNORGANİK MADDELER Birinci düzey KİMS320 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Orhan Türkoğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş Gör Halis Karataş
Dersin veriliş şekli yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere katı maddelerin özellikleri, faz ilişkileri, yapısı, sentezi ve kullanımı ile ilgili temel bilgiler vermektir
Dersin tanımı Katılar, katılarda bağlanma ve elektronik özellikleri, örgü kusurları ve stokiyometrik olmama, düşük boyutlu katılar, zeolitler, katıların optik özellikleri, katıların manyetik özellikleri, süper iletkenlik ve inorganik maddeler.

Dersin içeriği
1- Kristal örgü hataları I: noktasal örgü hataları
2- Kristal örgü hataları II: kimyasal örgü hataları
3- Kristal örgü hataları III: Noktasal örgü hatalarının kristal özelliklerine etkisi
4- Kristallerde difüzyon
5- Kristallerin elektronik yapısı I: elektron gazı ve Sommerfeld modeli
6- Kristallerin elektronik yapısı II: elektron gazı ve Sommerfeld modeli
7- Kristallerin elektronik yapısı II: Zone ve band modeli
8- Ara sınav
9- Elektriksel iletkenlik I: elektronik iletkenlik
10- Elektriksel iletkenlik II: metallerin elektronik yapısı
11- Elektriksel iletkenlik III: iyonik kristallerin elektronik yapısı
12- Elektriksel iletkenlik IV: kovalent kristallerin elektronik yapısı
13- İyonik ve karma iletkenlik
14- İyonik ve karma iletkenlik (devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kristal örgü hataları ve hataların fiziksel özellikler ile olan ilişkileri
2- Kristallerde difüzyon
3- Kristallerin elektronik yapısının teorik olarak açıklanması
4- Elektronik iletkenlik ve uygulamaları
5- İyonik iletkenlik ve uygulamalrı
6- Karma iletkenlik
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 5 2 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 4 3 12
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cemil Şenvar ve Okyay Alpaut, Maddenin Üç Hali, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 1980
Yardımcı Kaynaklar Wells, A.F., Structural Inorganic Chemistry, Clarendon Press, Oxford, 1986

Ders ile ilgili dosyalar