Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER,
Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM,
Yard. Doç. Dr. M. Önder KARAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Böbreklerin incelenmesi, böbrek yetersizliği ve üremi, gelişim anomalileri, dolaşım bozuklukları ve kan damarlarının hastalıkları, glomerulus hastalıkları, tubulus hastalıkları, tubulointerstitiel hastalıklar, alt idrar yolları anomalileri, ürolitiazis, alt idrar yolları yangılarının histopatolojisi üzerinde durulacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Böbreklerin incelenmesi, böbrek yetersizliği ve üremi, gelişim anomalileri, dolaşım bozuklukları ve kan damarlarının hastalıkları, glomerulus hastalıkları, tubulus hastalıkları, tubulointerstitiel hastalıklar, alt idrar yolları anomalileri, ürolitiazis, alt idrar yolları yangılarının histopatolojisinin anlatıldığı derstir
|
1- |
Böbrek histolojisi, fizyolojisi
|
2- |
Anomaliler, postmortal değişiklikler
|
3- |
Dolaşım bozuklukları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
4- |
Dejenerasyon ve nekrozları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
5- |
Nefritisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
6- |
Glomerulonefritisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
7- |
Nefroskleroz ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
8- |
Üremi, böbrek yetmezliği ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
9- |
Üreter, sidik kesesi ve uretranın yangıları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
10- |
İdrar taşları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
11- |
Üriner sistem tümörleri ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
12- |
Üriner sistem parazitleri ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
13- |
İşlenen konulara genel bakış
|
14- |
İşlenen konulara genel bakış
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Böbrek hastalıklarının mekanizmaları ve sonuçları üzerinden sistemik etkilerinin sorgulayıp, teşhise gidilebilicek
|
2- |
Öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 2. cilt medipres, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Metin, N. (2008). Sindirim, Solunum ve Bilier Sistem Patoloji, Aydın.
|
|