Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RESİM SANATI 1 |
Birinci düzey |
RES201 |
|
3 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL EĞİTİM - RESİM II
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ ÖZLEM GÖK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DİLAN AY
|
Dersin veriliş şekli
|
Yapılandırmacı öğretim yöntem ve stratejileri kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
1.Ders görsel sanatlarda öğrencilerin yaratıcı stratejilerini çeşitli malzeme, teknik ve amaç için kullanma yollarını, bu kazanımı sanat pratiklerinde uygulama ve sözel yazılı becerilerle ifade etmelerini amaçlamaktadır.
2.Ders sanatsal yaratıcı süreçteki teknik ve düşünsel yeterlilikler gelişiminde öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sanat eğitimi süreci,görme ve biçimlendirme gibi temel becerileri kapsamaktadır. Bunlar aynı zamanda kişinin çevresi düzenlenmesinde etkili olurken sanatta farkına varmak, düşünme, tasnif etme, organize etme , yansıtma gibi temel becerilerle kişinin bilinç düzeyini artırır.
|
1- |
DERSİN İÇERİĞİ VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME. KULLANILACAK MALZEMELERİN BİLGİSİ VE TANITIMI.
|
2- |
KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRİLMESİ
|
3- |
KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. AKRİLİK BOYA İLE SİYAH BEYAZ RENKLERDEN GRİ TONLAMALAR KULLANMA VE UYGULAMA SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
4- |
SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
5- |
SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
6- |
SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
ANA RENKLERLE (AKRİLİK BOYA) PALET KULLANMA RENK BULMA ÇALIŞMALARI. GEOMETRİK FORMLARLA KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
9- |
BİR ANA RENK SEÇEREK TON DEĞERLERİNİ PALETTE BULARAK GEOMETRİK FORM ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
10- |
ARA RENKLERLE GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
11- |
ZIT RENKLERİN KULLLANIMI GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
12- |
GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
13- |
GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
14- |
EKSİKLERİN TAMAMLANMASI YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Resim alanında teknik becerilerini geliştirme
|
2- |
Çalışmalarında renk bilgisini kullanabilme
|
3- |
Canlı figür ve natürmort konusunda başarılı iki boyutlu kompozisyonlar oluşturabilme
|
4- |
*
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
|
|
2- |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
|
|
4- |
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
5- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
|
|
7- |
Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
8- |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
|
|
9- |
Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
10- |
Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
|
|
11- |
Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
|
|
12- |
Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
|
|
13- |
Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
|
|
14- |
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
15- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
16- |
Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
|
|
17- |
Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
|
|
18- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
19- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
|
|
20- |
Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
8
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
35
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
|
|