Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > RESİM SANATI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESİM SANATI 1 Üçüncü düzey RES201 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TEMEL EĞİTİM - RESİM II
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DİLAN AY ARŞ. GÖR. Deniz Ay
Dersin veriliş şekli Yapılandırmacı öğretim yöntem ve stratejileri kullanılmaktadır.
Dersin amacı 1.Ders görsel sanatlarda öğrencilerin yaratıcı stratejilerini çeşitli malzeme, teknik ve amaç için kullanma yollarını, bu kazanımı sanat pratiklerinde uygulama ve sözel yazılı becerilerle ifade etmelerini amaçlamaktadır. 2.Ders sanatsal yaratıcı süreçteki teknik ve düşünsel yeterlilikler gelişiminde öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Sanat eğitimi süreci,görme ve biçimlendirme gibi temel becerileri kapsamaktadır. Bunlar aynı zamanda kişinin çevresi düzenlenmesinde etkili olurken sanatta farkına varmak, düşünme, tasnif etme, organize etme , yansıtma gibi temel becerilerle kişinin bilinç düzeyini artırır.

Dersin içeriği
1- DERSİN İÇERİĞİ VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME. KULLANILACAK MALZEMELERİN BİLGİSİ VE TANITIMI.
2- KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRİLMESİ
3- KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. AKRİLİK BOYA İLE SİYAH BEYAZ RENKLERDEN GRİ TONLAMALAR KULLANMA VE UYGULAMA SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
4- SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
5- SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
6- SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
7- ARA SINAV
8- ANA RENKLERLE (AKRİLİK BOYA) PALET KULLANMA RENK BULMA ÇALIŞMALARI. GEOMETRİK FORMLARLA KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
9- BİR ANA RENK SEÇEREK TON DEĞERLERİNİ PALETTE BULARAK GEOMETRİK FORM ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
10- ARA RENKLERLE GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
11- ZIT RENKLERİN KULLLANIMI GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
12- GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
13- GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
14- EKSİKLERİN TAMAMLANMASI YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Resim alanında teknik becerilerini geliştirme
2- Çalışmalarında renk bilgisini kullanabilme
3- Canlı figür ve natürmort konusunda başarılı iki boyutlu kompozisyonlar oluşturabilme
4- *
5- *
6- *
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
Yardımcı Kaynaklar Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007

Ders ile ilgili dosyalar