Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Helmint hastalıklarının yayılışı, hastalıkları etkileyen çevre faktörleri, bağışıklık ve parazit biyolojisi ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Helmint hastalıklarının yayılışı, hastalıkları etkileyen çevre faktörleri, bağışıklık ve parazit biyolojisi ile ilgili bilgi veren derstir.
|
1- |
Epidemiyoloji nedir?
|
2- |
Epidemiyoloji tanımında hangi koşullar dikkate alınmalıdır?
|
3- |
Trematodların genel özellikleri ve morfolojisi
|
4- |
Trematodların yaşam döngüsü ve patogenezi
|
5- |
Trematod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
6- |
Trematod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
7- |
Cestodların genel özellikleri ve morfolojisi
|
8- |
Cestodların yaşam döngüsü ve patogenezi
|
9- |
Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
10- |
Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
11- |
Cestod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
12- |
Nematodların genel özellikleri ve morfolojisi
|
13- |
Nematodların yaşam döngüsü ve patogenezi
|
14- |
Nematod hastalıklarının epidemiyolojisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci helmint epidemiyolijisi kavramının anlamını açıklayabilecek hale gelir
|
2- |
Öğrenci epidemiyolojik araştırmalarda kullanılan teknikleri uygulayabilecek düzeye gelir.
|
3- |
Öğrenci ekolojik ve epidemiyolojik kritik verilerin analizini yaparak ve yorumlayabilecek düzeye gelir
|
4- |
Ögrenci parazitlerin kontrolü amacıyla kullanılan kemoterapi ve kemoproflaksinin rolü ve etkinliği üzerinde tartışabilecek hale gelir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
|
|
3- |
Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
|
|
4- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
|
|
5- |
Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
|
|
6- |
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
|
|
7- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
|
|
8- |
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
|
|
9- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
|
|
10- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
|
|
11- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
|
|
12- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1 - Pullan RL, Sturrock HJ, Soares Magalhães RJ, Clements AC, Brooker SJ. Spatial parasite ecology and epidemiology: a review of methods and applications. Parasitology. 2012 Dec;139(14):1870-87. doi: 10.1017/S0031182012000698.Review
2 - Camp JW (2012) Introduction to the Special Issue on Epidemiology and Ecology of Parasitic Diseases. J Clin Exp Pathol S3:e001. doi:10.4172/2161-0681. S3-e001
3 - Johnson PT, Dobson A, Lafferty KD, Marcogliese DJ, Memmott J, Orlofske SA, Poulin R, Thieltges DW. (2010). When parasites become prey: ecological and epidemiological significance of eating parasites. Trends Ecol Evol.; 25(6):362-71. doi: 10.1016/j.tree.2010.01.005. Review.
4 - ARTOIS M, (!993). Epidemiology of contagious diseases, ecology of mammals, health, management and conservation biology: concluding remarksRev. sci. tech. Off. int. Epiz., 1993,12 (1), 203-218.
5 - KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland.
6 - PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China.
7 - SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain.
8 - SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology.
9 - URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|