Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > TOHUMSUZ BİTKİLER LAB
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOHUMSUZ BİTKİLER LAB Birinci düzey BİY215 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. M. GÖKHAN HALICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta nın genel özellklerinin deneysel ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
Dersin tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta ya ait çeşitli türler üzerinde morfolojik ve anatomik çalışmalar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Tohumsuz bitki örneklerinin saklanması metotları
3- Cyanobacteria
4- Cyanobacteria
5- Algea (chlorophyta, charophyta, euglenophyta)
6- Algea (pyrrophyta, bacilloriophyta, xantophyta, chrysophyta, cryptophyta)
7- Algea (phaeophyta, rhodophyta, eustigmophyta, parasinophyta, prochlorophyta)
8- ARA SINAV
9- Fungi (Chytridiomycota, oomycota)
10- Fungi (zygomycota, ascomycota)
11- Fungi (basidiomycota, deuteromycota)
12- Fungi (Lichenes)
13- Bryophyta
14- Pteridophyta.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistematikte temek bilgileri kavramış olması beklenir.
2- Cyanobacteria dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
3- Algae dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
4- Fungi dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
5- Bryophyta dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
6- Pteridophyta dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tutel, B., Çırpıcı, A., Sporlu Bitkiler Sistematiği Laboratuar Klavuzu, İstanbul Universitesi Fen Fakültesi Basımevi no: 3748, 1993.
Yardımcı Kaynaklar Altuner, Z., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2002. Güner, H., Aysel, V., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Ege Ünv. Fen Fak. Yay. No: 108, İzmir 1989.

Ders ile ilgili dosyalar