Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > SULAMADA POMPAJ SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMADA POMPAJ SİSTEMLERİ Üçüncü düzey BSM611 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı SULAMADA POMPAJ SİSTEMLERİNİ TANIMAK, PLANLAMA VE PROJELENDİRMEYİ BİLMEKTİR.
Dersin tanımı SULAMADA POMPAJ SİSTEMLERİNİN NE OLDUĞUNU, NASIL HESAPLANDIĞINI ANLATAN BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- SULAMANIN ESASLARI
2- BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
3- YÜZEY SULAMA YÖNTEMLERİ
4- POMPAJ ÇEŞİTLERİ
5- ELEKTRİKLİ SANTRİFUZ POMPALAR
6- POMPA SEÇİMİ
7- POMPALARIN BAĞLANMASI
8- VİZE
9- BASINÇLI SULAMADA POMPA İHTİYACININ BELİRLENMESİ
10- YÜZEY SULAMADA POMPA İHTİYACININ BELİRLENMESİ
11- TEKNİK GEZİ
12- TEKNİK GEZİ
13- GENEL DEĞERLENDİRME
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- POMPAJ SİSTEMLERİ TANINIR.
2- SİSTEM TASARIMI YAPILABİLİR.
3- POMPA SEÇİMİ YAPILABİLİR.
4- YAĞMURLAMA SULAMADA POMPA ELEMANLARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
5- DAMLA SULAMADA POMPA ELEMANLARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
6- SERA İÇİ POMPAJ SİSTEMLERİ
7- SERALARDAKİ POMPA ELEMANLARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SULAMADA POMPA SEÇİMİ
Yardımcı Kaynaklar YOKTUR.

Ders ile ilgili dosyalar