Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BÖCEK FİZYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
ZBK 504 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MAHMUT ALPER ALTINOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MAHMUT ALPER ALTINOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Böcek vücudu içinde gerçekleşen temel fizyolojik süreçler hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Böceklerde yumurtanın yapısı ve embriyo gelişimi, kutikula yapısı, deri değiştirme ve postembriyonik gelişme fizyolojisi, kas sistemi ve hareket fizyolojisi, sinir sistemi ve endokrin salgı fizyolojisi, duygu organları fizyolojisi, davranış fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi ve beslenme fizyolojisi, boşaltma fizyolojisi, metabolizma faaliyetleri, üreme sistemi ve fizyolojisi konuları bu derste incelenecektir.
|
1- |
Böceklerde yumurta yapısı ve embriyo gelişimi
|
2- |
Kütikülanın detaylı yapısı
|
3- |
Deri değiştirme ve postembriyonik gelişme fizyolojisi
|
4- |
Kas sistemi ve hareket fizyolojisi
|
5- |
Sinir sistemi ve endokrin salgı fizyolojisi
|
6- |
Duygu organları fizyolojisi
|
7- |
Davranış fizyolojisi
|
8- |
Dolaşım sistemi fizyolojisi
|
9- |
Sindirim sistemi ve beslenme fizyolojisi
|
10- |
Metabolizma faaliyetleri
|
11- |
Üreme sistemi ve fizyolojisi
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Böceklerde yumurtadan itibaren embriylojik gelişim
|
2- |
Böceklerdeki dış iskeletin ayrıntılı yapısı
|
3- |
Böceklerde deri değiştirme ve bu esnada meydana gelen fizyolojik değişiklikler
|
4- |
Kas sistemi ve işleyişine yönelik bilgiler
|
5- |
Sinir sistemi, hormonal sistem ve ilişkileri
|
6- |
Duygu organları, işleyişleri ve farklı böceklerdeki örnekler
|
7- |
Dolaşım sisteminin çalışma prensipleri, hemolenfin görevleri
|
8- |
Böceklerde üreme sistemi, erkek ve dişideki üreme organı yapıları ve işleyişleri
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
3
|
42
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Klowden, M.J., 2002. Physiological Systems in Insects. Academic press, 448 p.
2. Simpson, S. (Ed.), 2007. Advances in Insect Physiology, Volume 33, Academic Press, 256 p.
|
|