Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > KATIHAL KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATIHAL KİMYASI Üçüncü düzey KİM 625 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Nilgün ÖZPOZAN, PROF. DR. Şaban PATAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elamanı yoktur.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Katıların kimyası hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Katıların kimyasal yapıları, kristal türleri özellikleri, katıların iç yapılarını tanımlama yöntemlerini, simetrilerini içeren derstir.

Dersin içeriği
1- Katıların özellikleri,iç yapıları, kristal sistemleri
2- Katılarda bağ türleri
3- Simetri elemanları nokta grupları
4- İyonik yapılar
5- Kristalografi ve Difraksiyon teknikleri
6- Mikroskopi, spektroskopi, termal analiz
7- Metallerin bant yapısı
8- Ara Sınav
9- Magnetik ve optik özellikler
10- Mineraller ve Peroksitler
11- Spektroskopik yöntemler
12- Lazer çeşitleri
13- Bazı ışıldar maddeler
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Katı türleri ve birbirlerinden farkları öğrenilir
2- Kristal yapıları ve simetrileri hakkında bilgi edinilir
3- Kristallerin hangi spektroskopik yöntemler kullanılatak karakterizasyonunun yapılacağı öğrenilir,
4- Spektroskopik yöntemler tanınır ve farklılıkları anlaşılır
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 60 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Solid State Chemistry, Anthony R. West
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar