Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (k.kale Ün.ort.doktora) > BELGE VE KİTABE OKUMA YÖNTEMLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BELGE VE KİTABE OKUMA YÖNTEMLERİ I Üçüncü düzey ST 605 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ REMZİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Kaynaklar eşliğinde okuma ve yazma öğretilecek ve pratik yaptırılacaktır.
Dersin amacı Osmanlıca kitabelerin okunmasını öğretmek.
Dersin tanımı Osmanlıca kitabelerin okunması.

Dersin içeriği
1- Kitabe Türleri I
2- Kitabe Türleri II
3- Kitabe Türleri III
4- Kullanılan Özel Terimler I
5- Kullanılan Özel Terimler II
6- Kullanılan Özel Arapça Kelimeler I
7- Kullanılan Özel Arapça Kelimeler II
8- ARA SINAV (VİZE)
9- Basit Kitabe Okuma Alıştırması
10- Basit Kitabe Okuma Alıştırması
11- Basit Kitabe Okuma Alıştırması
12- Kitabe Okuma Alıştırması
13- Kitabe Okuma Alıştırması
14- Kitabe Okuma Alıştırması
15- YARIYIL SONU SINAVI (FİNAL)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kitabe türlerini söyler.
2- Kitabe türlerini yazar.
3- Kitabe türleri arasındaki farkları belirtir.
4- Kitabelerde kullanılan özel terimleri okur.
5- Kitabelerde kullanılan özel terimleri yazar.
6- Kitabelerde kullanılan özel Arapça kelimeleri okur.
7- Kitabelerde kullanılan özel Arapça kelimeleri okur.
8- Basit kitabeleri okur.
9- Kitabe okur.
10- Kitabe okur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2- Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3- Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar
İndir