Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EROL AKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım
|
Dersin amacı
|
Sözlü kültür geleneğinin bir parçası olan Türk Halk Edebiyatı’ndaki ‘tür’ ve ‘şekil’ sorunlarını kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Türk Halk Edebiyatında tür ve şekil sorununun incelenmesi ve bu sorun üzerine belirtilen görüşlerin değerlendirilmesi.
|
1- |
Sözlü kültür, yazılı kültür ve bunların folklorla ilişkisi
|
2- |
Folklorun mahiyeti
|
3- |
Canlı gösterim (performance-oriented)
|
4- |
‘Müzik’in bir edebi eserin ‘tür’ ve ‘şekil’inin belirlenmesindeki rolü
|
5- |
Türk Saz Şiirinde tür ve şekil sorunu-1
|
6- |
Türk Saz Şiirinde tür ve şekil sorunu-2
|
7- |
Türk Saz Şiirinde tür ve şekil sorunu-3
|
8- |
ara sınav
|
9- |
Anonim Halk Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-1
|
10- |
Anonim Halk Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-2
|
11- |
Anonim Halk Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-3
|
12- |
Tekke Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-1
|
13- |
Tekke Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-2
|
14- |
Tekke Edebiyatı’nda tür ve şekil sorunu-3
|
15- |
yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sözlü kültür, yazılı kültür ve bunların folklorla ilişkisinin öğrenilmesi.
|
2- |
Folklorun mahiyetinin öğrenilmesi.
|
3- |
'Canlı gösterim'in öğrenilmesi
|
4- |
'Müzik'in tür ve şeklin belirlenmesindeki rolünün öğrenilmesi.
|
5- |
Türk Saz Şiirinde tür ve şekil sorununun tespit edilmesi.
|
6- |
Anonim Halk Edebiyatı'nda tür ve şekil sorununun tespit edilmesi.
|
7- |
Tekke Edebiyatı'nda tür ve şekil sorununun tespit edilmesi.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
OĞUZ, Öcal (2001). Halk Şiirinde Tür, Şekil ve Makam, Ankara: Akçağ Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ARAS, Enver (1998). “Azerbaycan Âşık Havaları”, Milli Folklor, c. 5, S. 40 (Kış 1998), s. 31-41.
ASSMANN, Jan (2001). Kültürel Bellek: Eski Yüksek Kültürlerde Yazı, Hatırlama ve Politik Kimlik, (Çeviren: Ayşe Tekin), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
BAUMAN, Richard (1997). “Tür” (Çeviren: Hülya Seyhan Sipahioğlu), Milli Folklor, c.5, S.33 (Bahar 1997), s. 96-98
BORATAV, Pertev Naili (1969). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: Gerçek Yayınevi.
BORATAV, Pertev Naili (1982). “Halk Edebiyatında Tür ve Biçim Sorunu Üzerine”, Folklor ve Edebiyat (1982)-1, İstanbul: Adam Yayıncılık, s. 153 – 158.
ÇOBANOĞLU, Özkul (2001). Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara: Akçağ Yayınları.
DİZDAROĞLU, Hikmet (1969). Halk Şiirinde Türler, Ankara: TDK Yayınları.
ELÇİN, Şükrü (1986). Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
GÖRKEM, İsmail (2000). Halk Hikayeleri Araştırmaları/Çukurovalı Âşık Mustafa Köse ve Hikâye Repertuvarı, Ankara: Akçağ Yayınları (s.4-12 : Helvacı Güzeli hikâyesi işlenecek).
GÜNAY, Umay (1992). “Halk Şiirinde ‘Ayak’ Konusunda Düşünceler”, Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi içinde, Ankara: Akçağ Yayınları, s. 181-183.
GÜZ, Nüket (1986). “Metin İncelemeleri”, İ.Ü. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Yıllığı –I, s. 173-180.
OĞUZ, Öcal (2000). Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yayınları.
OĞUZ, Öcal (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Ankara: Akçağ Yayınları.
ONAY, Ahmet Talat (1996). Türk Hak Şiirlerinin Şekil ve Nev’i, (Hz: Cemal Kurnaz), Ankara: Akçağ Yayınları.
ONG, Walter J. (1995). Sözlü Kültür Yazılı Kültür/Sözün Teknolojileşmesi, (Çeviren: Sema Postacıoğlu – Banon), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
PROPP, Vladimir (1998). “Folklor Türlerinin Tasnif Esasları” (Çeviren: Metin Özarslan), Milli Folklor, c.5, S. 38 (Yaz 1998), s. 120 – 128.
TORUN, Ali ( ). “Mani Tarzı ve Bu Tarzın Menşei Hakkında Bazı Düşünceler”, Milli Folklor, S. 2, s. 25-
YILDIRIM, Dursun (1998) “Sözel Eleştiri ve ‘Nasreddin Hoca Bildirileri’ Üzerine Birkaç Söz”, Türk Bitiği, Ankara: Akçağ Yayınları, s. 232-236.
YILDIRIM, Dursun (1998). “Sözlü Gelenek Kültürü”, Türk Bitiği, Ankara: Akçağ Yayınları, s. 81-83.
YILDIRIM, Dursun (1998). “Sözlü Kültür ve Folklor Kavramı Üzerine Düşünceler”, Türk Bitiği, Ankara: Akçağ Yayınları, s. 37-42.
YILDIRIM, Dursun (1998). “Türk Folklor Araştırmalarının Problemleri”, Türk Bitiği, Ankara: Akçağ Yayınları, s. 65-75.
|
|