Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Onur ÖNÜRMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, örnek metin inceleme
|
Dersin amacı
|
Görsel, işitsel, yazılı biçimlerde metin ve metin çözümleme kavramlarının tanıtılması. Metni bir araya getiren parçaların öğretilmesi. Metinlerde anlamsal ve dizgesel ilişkilerin gösterilmesi.
|
Dersin tanımı
|
İçerik analizi, göstergebilimsel analiz ve söylem analizi yöntemleri ile iletişim çalışmalarında mesajların iletilmesini sağlayan metinlerdeki ideolojilerin ve kültürel kodların incelenmesi.
|
1- |
İletişim çalışmalarının amacı ve tarihçesi ile araştırmalarda farklı yöntemler hakkında bilgi verilmesi
|
2- |
Metin kavramına ilişkin genel bilgilerin verilmesi. İletişim çalışmalarında metin kavramına ve onu oluşturan yapısal özelliklere ilişkin bilgilerin verilmesi.
|
3- |
Yayınlandığı mecraya göre metin türleri ve medya metinlerinin nitel analizine ilişkin bilgi verilmesi.
|
4- |
İçerik analizine ilişkin bilgi verilmesi ve örnek çözümleme.
|
5- |
Söylem analizine ilişki bilgi verilmesi ve örnek çözümleme.
|
6- |
Alımlama ve izleyiciye yönelik çalışmalar hakkında bilgi verilmesi ve örnek çözümleme.
|
7- |
Sanat, reklam ve medyada farklı metin örnekleri
|
8- |
Metin ve kültür ilişkisi
|
9- |
Metin ve popüler kültür ilişkisi
|
10- |
Sunum - Örnek metin çözümlemesi (televizyon ve sinema içerikleri)
|
11- |
Sunum - Örnek metin çözümlemesi (yazılı basın ve reklam içerikleri)
|
12- |
Sunum - Örnek metin çözümlemesi (radyo ve yeni medya içerikleri)
|
13- |
Genel Değerlendirme -1
|
14- |
Genel Değerlendirme - 2
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metin çözümleme yöntem ve araçları öğrenilir.
|
2- |
İletişim çalışmaları kapsamındaki metinleri akademik anlamda çözümleme becerisi kazanılır.
|
3- |
Metinlerin arka planında yatan ideolojik, kültürel vb yapısal bağları tanımlayabilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Metin Çözümlemeleri - Nebahat Akgün Çomak, Yasemin İnceoğlu ***
Görme Biçimleri - John Berger ***
Başkalarının Acısına Bakmak - Susan Sontag ***
Camera Lucida - Roland Barthes ***
Edebiyat Kuramları ve İdeoloji- Berna Moran ***
Söylem ve İdeoloji - Barış Çoban, Zeynep Özarslan (Ed) ***
Kitle İletişim Kuramları (Kavramlar, okullar, modeller) - Buğra Özçetin ***
Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri - Mutlu Binark (der) *** Medya ve Sanat - Mukadder Çakır ***
Kelimeler ve Şeyler - Michel Foucault ***
Hakikat ve Yöntem - Hans Georg Gadamer
|
|