Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > EĞİTİME ALTERNATİF FELSEFİ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİME ALTERNATİF FELSEFİ YAKLAŞIMLAR İkinci düzey EGB 575 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin önkoşulu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste geleneksel eğitimin dışında kalan, eğitim konusundaki farklı felsefi yaklaşımların incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders; farklı felsefi akım düşünürlerinin eğitim görüşlerini, eğitim felsefesi akımlarını, sanat eğitimi, kır eğitim yutrtları, iş eğitimi akımları gibi çağdaş eğitim akımlarını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Derse ilişkin temel kavramlar ve dersin amacı.
2- Eğitim kavramının tarihsel dönemlerde taşıdığı anlam
3- Düşünürlerin eğitim kavramının niteliğine etkisi
4- Felsefe ile eğitim ilişkisi
5- Aydınlanma çağı eğitim felsefesi ve aydınlanma çağı düşünürlerinde eğitim
6- Aydınlanma çağı eğitim felsefesi ve aydınlanma çağı düşünürlerinde eğitim
7- Naturalist eğitim felsefesi ve naturalist düşünürlerde eğitim
8- Naturalist eğitim felsefesi ve naturalist düşünürlerde eğitim
9- Pragmatik felsefede ve pragmatik düşünürlerde eğitim
10- Pragmatik felsefede ve pragmatik düşünürlerde eğitim
11- Varoluşçu felsefe ve düşünürlerinin eğitim görüşleri
12- Politeknik eğitim
13- Postmodernizm ve eğitim
14- Çağdaş eğitim akımları (İş eğitimi, kır eğitim yurtları, sanat eğitimi vb.)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim ve felsefe ilişkşisini açıklayabilme.
2- Felsefe akımlarının ve düşünürlerinin eğitim görüşlerini değerlendirebilme.
3- Politeknik eğiim düşüncesini açıklayabilme.
4- Postmodern eğitimin öne çıkan özelliklerini güncel sorunlar üzerinde değerlendirebilme.
5- Çağdaş eğitim akımlarının öne çıkan özelliklerini günümüzdeki eğitim sorunlarıyla ilişkili olarak tartışabilme.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. 2023). Eğitim formülü, Pegem Yayınları, Ankara. Gutek, G. (2020). Eğitime özgürlük ve ideolojik yaklaşım, Ütopya yayınları, Ankara. Aytaç, K. (2020). Çağdaş Eğitimleri, Dört Mevsim Yayınları, Akım Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar