Ön koşul dersleri
|
Bu dersin önkoşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste geleneksel eğitimin dışında kalan, eğitim konusundaki farklı felsefi yaklaşımların incelenmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; farklı felsefi akım düşünürlerinin eğitim görüşlerini, eğitim felsefesi akımlarını, sanat eğitimi, kır eğitim yutrtları, iş eğitimi akımları gibi çağdaş eğitim akımlarını kapsamaktadır.
|
1- |
Derse ilişkin temel kavramlar ve dersin amacı.
|
2- |
Eğitim kavramının tarihsel dönemlerde taşıdığı anlam
|
3- |
Düşünürlerin eğitim kavramının niteliğine etkisi
|
4- |
Felsefe ile eğitim ilişkisi
|
5- |
Aydınlanma çağı eğitim felsefesi ve aydınlanma çağı düşünürlerinde eğitim
|
6- |
Aydınlanma çağı eğitim felsefesi ve aydınlanma çağı düşünürlerinde eğitim
|
7- |
Naturalist eğitim felsefesi ve naturalist düşünürlerde eğitim
|
8- |
Naturalist eğitim felsefesi ve naturalist düşünürlerde eğitim
|
9- |
Pragmatik felsefede ve pragmatik düşünürlerde eğitim
|
10- |
Pragmatik felsefede ve pragmatik düşünürlerde eğitim
|
11- |
Varoluşçu felsefe ve düşünürlerinin eğitim görüşleri
|
12- |
Politeknik eğitim
|
13- |
Postmodernizm ve eğitim
|
14- |
Çağdaş eğitim akımları (İş eğitimi, kır eğitim yurtları, sanat eğitimi vb.)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim ve felsefe ilişkşisini açıklayabilme.
|
2- |
Felsefe akımlarının ve düşünürlerinin eğitim görüşlerini değerlendirebilme.
|
3- |
Politeknik eğiim düşüncesini açıklayabilme.
|
4- |
Postmodern eğitimin öne çıkan özelliklerini güncel sorunlar üzerinde değerlendirebilme.
|
5- |
Çağdaş eğitim akımlarının öne çıkan özelliklerini günümüzdeki eğitim sorunlarıyla ilişkili olarak tartışabilme.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
4
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güçlü, M. 2023). Eğitim formülü, Pegem Yayınları, Ankara. Gutek, G. (2020). Eğitime özgürlük ve ideolojik yaklaşım, Ütopya yayınları, Ankara. Aytaç, K. (2020). Çağdaş Eğitimleri, Dört Mevsim Yayınları, Akım Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|