Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > SINIF YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Birinci düzey BSÖ 309 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kenan KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Daha etkili bir öğretim sağlamak amacıyla, öğrenme ve iletişim ile ilgili araştırmalaradayalı, insan ve maddi kaynakları birlikte kullanarak, öğrenme ve öğretme sürecinde tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Dersin tanımı İnsanların nasıl öğrendiği, hakkındaki bilimsel bilgilerin öğretme ve öğrenme problemlerinin çözümü için kullanma.

Dersin içeriği
1- Sınıf yönetimi ve özellikleri
2- Öğrenci davranışlarını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler ve Sorunlar
3- Sınıf ortamı ve gurup etkileşimi
4- Sınıf yönetimi - disiplin
5- Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama
6- Zaman yönetimi
7- Sınıf organizasyonu
8- İletişim
9- Motivasyon
10- Öğretmen Liderliği
11- Yeni bir döneme başlangıç
12- Olumlu öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma
13- Sınıf ortamında öğretim araçları
14- Sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve önlemler
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etkili öğrenme için gerekli ortamı hazırlamayı kavrar.
2- Öğrenci davranışlarını yönetmeyi bilir, iletişimi kavrar.
3- Sınıf liderliğini kavrar.
4- Sınıf Yönetiminde bireysel uygulamaları öğrenir ve derslerde kullanabilir
5- Sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemler ve değerlendirir
6- Sınıfla etkili iletişim kurar
7- Öğrencileri derse motive edebilir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Küçükahmet,L. (Editör) ve diğerleri, Sınıf Yönetimi, 4. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara,2001
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar