Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmasötik Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ İkinci düzey MB 103 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR.Candan HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Öğrenci bu derste felsefe temel kavramlarını öğrenecek,eğitimin geleneksel ve güncel sorunları karşısında eleştirel düşünme alışkanlığı elde edecek,farklı felsefe ve görüşlerin ayırdında olacak,ülke ve dünya sorunları karşısında çok nedenli düşünebilecektir
Dersin tanımı Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem,felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi,eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insanın değişimi,türk eğitim sisteminde değer sorunu,eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi,eğitim felsefesinin güncel sorunları,eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu gibi konular hakkında bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Bilim,bilgi ve bilimsel yöntem
2- Felsefi bilgi
3- Epistemoloji,ontoloji,ethika
4- Felsefe ve eğitim felsefesi ilişkisi
5- Eğitim felsefesinin klasik sorunları:eğitimle insan değişirmi?
6- Eğitim felsefesinin klasik filozofları
7- Eğitimde değer sorunu
8- Toplumsal ve küresel değerler
9- Türk eğitim sisteminde değer sorunu
10- Eğitimde sistem analizi ve türk eğitim sistemi
11- Bilgi toplumu ve eğitim
12- Eğitim felsefesinin güncel sorunları
13- Eğitimde kalite ve akreditasyon sorunu
14- Avrupa birliği ve eğitim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci felsefi kavramların ne olduğunu açıklar
2- Öğrenci eğitim felsefesinin temel sorunlarını belirler.
3- Öğrenci eğitim felsefesinin bilimsel yaklaşımını eğitim konularına uygular.
4- Analitik ve kavramsal düşünme becerisi geliştirir.
5- Ülke ve dünya sorunlarının nedenlerinin ne olduğunu açıklar.
6- Eğitimin geleneksel ve güncel sorunlarına eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Cevizci (2012) Eğitim Felsefesi,Say Yayınları Saffet Bilhan (2001) Eğitim Felsefesine Giriş,Siyasal Kitapevi Ankara Macit Gökberk (1995) Felsefe Tarihi, Ankara, Bilgi Yayınevi

Ders ile ilgili dosyalar