Ön koşul dersleri
|
Bulunmamaktadır. There is no prerequisite course.
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Özhan ŞİMŞEK
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
Genetic processes underlying variations in plant reproductive biology and polyploidy, and utilization of these characteristics in plant breeding.
|
Dersin tanımı
|
Research in plant reproductive biology focuses on the molecular genetic and biochemical basis of pollen-stigma recognition and subsequent molecular interactions between pollen and pistil.
|
1- |
REPRODUCTION IN PLANTS
|
2- |
MODES OF REPRODUCTION
|
3- |
REPRODUCTION IN ANGIOSPERMS (FLOWERING PLANTS)
|
4- |
Flower Anatomy (parts of flowers and their functions, the types of flowers, and inflorescences)
|
5- |
REPRODUCTIVE MORPHOLOGY OF FLOWERING PLANTS
|
6- |
TYPES OF INFLORESCENCES
|
7- |
VEGETATIVE REPRODUCTION IN ANGIOSPERMS
|
8- |
Exam I
|
9- |
Modes of Vegetative reproduction with examples
|
10- |
ARTIFICIAL METHODS
|
11- |
ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF VEGETATIVE REPRODUCTION
|
12- |
THE MICROPROPAGATION
|
13- |
WHAT IS POLYPLOIDY
|
14- |
WHAT WE HAVE LEARNT
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Which parts of the plants are the organs of sexual reproduction in angiosperms?
|
2- |
Which factors are two main factors which influence flowering?
|
3- |
Male gametes are produced in pollen grains, formed inside the anther, and pollen
grains, are regarded as the male gametophytes in flowering plants.
|
4- |
What is pollination?
|
5- |
Development of fruit without fertilization:parthenocarpy
|
6- |
Vegetative reproduction
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
2
|
30
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
80
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Reproductive Biology of Plants
B. M. Johri, Prem S. Srivastava
Narosa Publishing House, 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Polyploidy: its consequences and enabling role in plant diversification and evolution
J S (Pat) Heslop-Harrison, Trude Schwarzacher, Qing Liu
|
|