Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TÜRKİSTAN TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİSTAN TARİHİ I İkinci düzey TAR 5007 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERHAN YOSKA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Erhan YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı İslamiyet''in Türk boyları tarafından Rus işgal dönemine kadar Türkistan tarih ve kültürü hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı TAR 521 TÜRKİSTAN TARİHİ/SEÇMELİ

Dersin içeriği
1- Türkistan, Turan ve Orta Asya Terimleri, Türkistan Tarihinin Kaynakları
2- Türkistan''''ın siyasi, coğrafi ve demografik özellikleri
3- Moğol İstilasına Kadar Türkistan
4- Moğol İstilasına Kadar Türkistan
5- Cengiz İmparatorluğundan Önce Moğollar ve Türkler, CengizHan''ın Ortaya Çıkışı
6- Harzemşahlar Devleti
7- Harzemşahlar Devleti ve Batı Türkistan
8- Ara Sınav
9- Cengiz ve Devleti
10- Moğol İmparatorluğu ve Türkistan
11- Cengiz''den Sonra Moğol Ulusları
12- Kubilay ve Çin Hakimiyeti
13- Çağatay Devleti''nin Kuruluşu, Diğer Moğol Ulusları ile ilişkileri
14- Çağatay Devleti''nin Türkistan Tarihi içindeki yeri
15- Yarı Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkistan''''ın sınırları, siyasi, sosyal ve kültürel özelliklerini kavranacaktır.
2- Moğol Uluslarının Doğu ve Batı Türkistan tarihi üzerindeki etkilerini öğrenecektir.
3- Türkistan ile Osmanlı Devleti arasındaki münasebetler konusunda bilgi sahibi olacaktır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahad Andican, Osmanlı’dan Günümüze Türkiye ve Ortaasya Türk Dünyası, Doğan Kitap, 2009, Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş,
Yardımcı Kaynaklar • Türk Dünyası El Kitabı 3 Cilt, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü. • Akdes Nimet Kurat, Türkiye ve Rusya, Kültür Bakanlığı, 1990 • Rıza Nur Aksun, Türk Tarihi, Toker Yay. • Remzi Kılıç, XVI. Yüzyılda Osmanlı-Türkistan Münasebetleri, Niğde 2007. • Sadık Müfit Bilge, Osmanlı Çağında Kafkasya, Kitabevi Yay., 2012 • Hakan Kırımlı, Kırım Tatarlarında Milli Kimlik ve Milli Hareketler (1905-1916), TTK Yay., 2010. • Z.Velidi Togan, Hatıralar, İstanbul 1969. • Wilhelm Radloff , Sibiryadan, Milli Eğitim Basımevi, 1994. • Wilhelm Barthold, Ortaasya Türk Tarihi Hakkında Dersler, TTK Yay., 2006. • Wilhelm Barthold, Moğol İstilasına Kadar Türkistan, Kervan Yay., İstanbul 1981. • Emel Esin, Türkistan Seyahatnamesi, TTK Yay., 1997.

Ders ile ilgili dosyalar