Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. RECEP GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GÖR. UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Bilgisayar Laboratuvarında, yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere sonlu elemanlar metodunun temellerinin anlatılarak, öğrencilerin farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerini ANSYS Workbench sonlu elemanlar programıyla çözebilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Farklı disiplinlerde mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözülmesi için ANSYS Workbench programının kullanılması
|
1- |
Giriş
|
2- |
Sonlu Elemanlar Anlizi ve ANSYS Workbench
|
3- |
ANSYS Workbench’in Temelleri
|
4- |
Genel Analiz Yöntemi
|
5- |
Katı Modelin Oluşturulması
|
6- |
Sonlu Elemanlar Modelinin Oluşturulması
|
7- |
Malzeme Özelliklerinin Tariflenmesi
|
8- |
Yükleme
|
9- |
Çözüm
|
10- |
Yapısal Analiz
|
11- |
Termal Analiz
|
12- |
İkili-durum Analizleri
|
13- |
Son İşlem ve Kısa Konular
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ANSYS Workbench sonlu elemanlar programını kullanabilme becerisi,
|
2- |
ANSYS Workbench sonlu elemanlar yazılımı ile farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ANSYS Workbench Eğitim Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
S. Moaveni, Finite Element Analysis Theory and Application with ANSYS
|
|