Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon (i.ö.) > MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 2 Birinci düzey MÖP 102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Onur Alp İLHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında geometri öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.
Dersin tanımı Matematik programında geometri, istatistik ve olasılık, öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ortaokul matematik programıyla ilişkisi.

Dersin içeriği
1- Geometriye giriş, temel geometrik kavramlar ve çizimler
2- Üçgenler ve dörtgenler
3- Uzunluk ve zaman ölçme
4- Alan ölçme
5- Geometrik cisimler I
6- Geometrik cisimler II
7- Çember, çember ve daire
8- Uygulama
9- Ara sınav
10- Sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi
11- Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri
12- Eşlik ve benzerlik
13- Veri toplama ve değerlendirme
14- Veri analizi
15- Basit olayların olma olasılığı
16- Genel Uygulama
17- Final SInavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, Öklid ve Öklid dışı geometrilerin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
2- Öğrenci, üçgen, dörtgen ve çokgen kavramları ile ilgili tanımları ifade edebilir ve bu tanımlar ile geometrik özellikler arasında ilişki kurabilir.
3- Öğrenci çeşitli istatistiksel metotları kullanabilir.
4- Öğrenci veri analizi uygulamaları yapabilir.
5- Öğrenci geometrik cisimler ile ilgili kavramları açıklayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Matematiğin Temelleri, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar