Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > TÜRKLER VE İSLAMİYET II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKLER VE İSLAMİYET II İkinci düzey TAR 512 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED İBRAHİM YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Aktan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İlk Müslüman Türk devletleri hakkında öğrencilere bilgi kazandırılması
Dersin tanımı TAR 512 Türkler ve İslamiyet

Dersin içeriği
1- Tolunoğlulları devleti siyasi tarihi.
2- Tolunoğulları idari, iktisadi ve kültürel tarihi.
3- Abbasiler devleti hizmetinde Sâcoğulları.
4- Sâcoğulları devletinin siyasi tarihi.
5- İhşidiler devletinde iktisadi, idari ve kültürel tarihi.
6- İdil Bulgarlarının siyasi tarihi.
7- İdil Bulgarlarının idari, iktisadi ve kültürel tarihi.
8- Ara sınav.
9- Karahanlılar devletinin siyasi tarihi.
10- Karahanlılar devletinin kurumlar ve medeniyet tarihi.
11- Gazneliler devletinin siyasi tarihi.
12- Gazneliler devletinin idari, ikitisadi ve kültürel tarihi
13- Mısır'da kurulan Memluk devletinin (Bahrî Memlûkler)siyasi tarihi.
14- Bahrî Memlûklerin siyasi, idari ve kültürel tarihi.
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
2- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
3- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
4- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
5- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
6- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
7- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
8- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
9- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
10- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi. 2. Prof. Dr. Erdogan Merçil,Müslüman Türk Devletleri Tarihi. 3. Prof. Dr. Nesimi Yazıcı, İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar