Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TÜRKLER VE İSLAMİYET II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKLER VE İSLAMİYET II İkinci düzey TAR 512 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED İBRAHİM YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Aktan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İlk Müslüman Türk devletleri hakkında öğrencilere bilgi kazandırılması
Dersin tanımı TAR 512 Türkler ve İslamiyet

Dersin içeriği
1- Tolunoğlulları devleti siyasi tarihi.
2- Tolunoğulları idari, iktisadi ve kültürel tarihi.
3- Abbasiler devleti hizmetinde Sâcoğulları.
4- Sâcoğulları devletinin siyasi tarihi.
5- İhşidiler devletinde iktisadi, idari ve kültürel tarihi.
6- İdil Bulgarlarının siyasi tarihi.
7- İdil Bulgarlarının idari, iktisadi ve kültürel tarihi.
8- Ara sınav.
9- Karahanlılar devletinin siyasi tarihi.
10- Karahanlılar devletinin kurumlar ve medeniyet tarihi.
11- Gazneliler devletinin siyasi tarihi.
12- Gazneliler devletinin idari, ikitisadi ve kültürel tarihi
13- Mısır'da kurulan Memluk devletinin (Bahrî Memlûkler)siyasi tarihi.
14- Bahrî Memlûklerin siyasi, idari ve kültürel tarihi.
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
2- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
3- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
4- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
5- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
6- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
7- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
8- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
9- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.
10- Öğrenciler, ilk Müslüman-Türk devletleri hakkında bilgilere sahip olacaklardır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi. 2. Prof. Dr. Erdogan Merçil,Müslüman Türk Devletleri Tarihi. 3. Prof. Dr. Nesimi Yazıcı, İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar