Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bitki Koruma > ZOOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZOOLOJİ Birinci düzey BTM110 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı hayvansal hücre, doku ve sistemlerin tanıtımını sağlayarak hayvansal organizmaların organizasyonu ve vücut yapılarının işlevlerini temel düzeyde tanıtmaktır.Omurgasız hayvan şubelerini ve fonksiyonlarını bir düzende vermektir.
Dersin tanımı Hücre bölünmesi,Kalıtım ve gen kavramları,Transkripsiyon ve Translasyon Dokular, sistemler, Hayvan şubeleri ve fonksiyonları.

Dersin içeriği
1- Hücre ve hücre organelleri
2- Hücre Zarı yapısı ve işlevleri
3- Hücre bölünmesi
4- Kalıtım ve gen kavramları
5- Transkripsiyon ve translasyon
6- Dokular (Epitel, Bağ ve kemik doku )
7- Dokular (Kas, Kıkırdak,Kan ve sinir doku)
8- Sistemler (İskelet ve Sinir sistemi)
9- Sistemler (Dolaşım ve Boşaltım sistemi)
10- Sistemler (Solunum, Sindirim sistemi)
11- Sistemler (Endokrin ve Üreme sistemi)
12- Hayvan şubeleri(Porifera,Cnidaria, Platyhelmintes)
13- Hayvan şubeleri(Nematoda, Annelida, Arthropoda)
14- Hayvan şubeleri (Echinodermata, Chordata)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre ve hücre organellerini tanımlar
2- Zar yapısı ve işlevlerini tanımlar
3- Kalıtım ve gen kavramları kavramlarını tanımlar
4- Transkripsiyon ve translasyon hakkında bilgi sahibi ol
5- Dokular hakkında bilgi sahibi olur
6- Sistemler hakkında bilgi sahibi olur
7- Hayvan şubeleri ve fonksiyonlarını hakkında bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2- Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3- Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4- Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5- Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6- Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7- Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8- Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9- Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10- Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11- Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12- Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13- Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14- Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15- Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16- Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17- Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18- Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Biyoloji, Abdurrahman Aktümsek, Muhsin Konuk, Nobel Yayın Dağıtım Ankara, 2011
Yardımcı Kaynaklar Biyoloji (Biology/Campbell-Reece Altıncı baskıdan çeviri)- Palme yayıncılık Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar