Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİJİTAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ |
Birinci düzey |
GAZ228 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. DENİZ ELİF YAVALAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Dijital içerik üretiminin tanımlanması, iletişim uygulamalarında içerik yönetiminin etkin şekilde yapılması, İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri, dijital içerik kavramının açıklanması, geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi, dijital içerik tipleri, dijital içerik platformlarının gelişimi, dijital içerik üretiminin kuralları, internet ortamında oluşan habercilik pratikleri, uygulamalı örnekler, özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması, öğrenci çalışmaları konularını içermektedir.
|
1- |
Dijital içerik kavramının nitelikleri
|
2- |
Dijital içerik kavramının açıklanması
|
3- |
Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi
|
4- |
Dijital içerik tipleri
|
5- |
Dijital içerik platformlarının gelişimi
|
6- |
Dijital içerik üretiminin kuralları
|
7- |
Dijital Gazetecilik-Gazeteciler İçin Çevrimiçi Araçlar
|
8- |
Dijital Gazetecilik/Bilgi Toplama
|
9- |
Dijital Gazetecilik/Haber Oluşturma/Haberi Yaygınlaştırma
|
10- |
Dijital Gazetecilik/ Veri Gazeteciliği, Mobil Gazetecilik
|
11- |
Dijital Gazetecilik/ Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
|
12- |
Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması
|
13- |
Dijital içerik örnekleri
|
14- |
Dijital içerik örnekleri
|
15- |
Dijital içerik örnekleri
|
16- |
Dijital içerik örnekleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar.İnternet ortamında oluşan habercilik pratiklerini yorumlar.
|
2- |
Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler
|
3- |
Temel dijital içerik ölçütleri tanır.
|
4- |
Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. Dijital içerik tipleri tanır.
|
5- |
Dijital gazetecilik için içeriğin nasıl üretildiğini açıklar.
|
6- |
Haber için gittiği kaynaklarla, uygulamalı olarak görüşme deneyimi yaşar. Haber kaynağından topladığı bilgileri enformasyona dönüştürerek pratiğini geliştirebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berrin Kalsın, Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı. Aysel Çetinkaya, Dijital Çağda Habercilik, Der Yayınları. John V. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik , Phoenix Yayınları, İstanbul, 2013 Dijital Medya ve Gazetecilik , Kollektif, Eğitim Kitabevi Yayınları, Ankara, 2018 Jan Van Dijk, Ağ Toplumu, Kafka Yayınları, İstanbul, 2018
|
|