Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > DİJİTAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ Birinci düzey GAZ228 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. DENİZ ELİF YAVALAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Dijital içerik üretiminin tanımlanması, iletişim uygulamalarında içerik yönetiminin etkin şekilde yapılması, İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır.
Dersin tanımı Bu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri, dijital içerik kavramının açıklanması, geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi, dijital içerik tipleri, dijital içerik platformlarının gelişimi, dijital içerik üretiminin kuralları, internet ortamında oluşan habercilik pratikleri, uygulamalı örnekler, özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması, öğrenci çalışmaları konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Dijital içerik kavramının nitelikleri
2- Dijital içerik kavramının açıklanması
3- Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi
4- Dijital içerik tipleri
5- Dijital içerik platformlarının gelişimi
6- Dijital içerik üretiminin kuralları
7- Dijital Gazetecilik-Gazeteciler İçin Çevrimiçi Araçlar
8- Dijital Gazetecilik/Bilgi Toplama
9- Dijital Gazetecilik/Haber Oluşturma/Haberi Yaygınlaştırma
10- Dijital Gazetecilik/ Veri Gazeteciliği, Mobil Gazetecilik
11- Dijital Gazetecilik/ Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
12- Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması
13- Dijital içerik örnekleri
14- Dijital içerik örnekleri
15- Dijital içerik örnekleri
16- Dijital içerik örnekleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar.İnternet ortamında oluşan habercilik pratiklerini yorumlar.
2- Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler
3- Temel dijital içerik ölçütleri tanır.
4- Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. Dijital içerik tipleri tanır.
5- Dijital gazetecilik için içeriğin nasıl üretildiğini açıklar.
6- Haber için gittiği kaynaklarla, uygulamalı olarak görüşme deneyimi yaşar. Haber kaynağından topladığı bilgileri enformasyona dönüştürerek pratiğini geliştirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Berrin Kalsın, Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı. Aysel Çetinkaya, Dijital Çağda Habercilik, Der Yayınları. John V. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik , Phoenix Yayınları, İstanbul, 2013 Dijital Medya ve Gazetecilik , Kollektif, Eğitim Kitabevi Yayınları, Ankara, 2018 Jan Van Dijk, Ağ Toplumu, Kafka Yayınları, İstanbul, 2018

Ders ile ilgili dosyalar